Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Network Analysis of Intermediaries in Ecommerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43901119" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43901119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mme2020.mendelu.cz/wcd/w-rek-mme/mme2020_conference_proceedings_final_final.pdf" target="_blank" >https://mme2020.mendelu.cz/wcd/w-rek-mme/mme2020_conference_proceedings_final_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Network Analysis of Intermediaries in Ecommerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-commerce from the point of view of network science can be charac-terized as bipartite network. One part of such a network is made up of users and the other part is by electronic shops (e-shops). Transactions between these groups can be represented by user-to-e-shops edges. Edges can be weighted, when weight can express the size of the transaction, etc. Similarly, nodes can be assigned a similar parameter, node strength. It may mean reputation, the size of e-shop, ability to buy, etc. In this paper, we look at the situation where other en-tities enter such ecommerce bipartite network. These entities will occupy a cen-tral position between the aforementioned two parts of the originally bipartite network, affect relationships and change the topology of original bipartite net-work. Gaining a central position is beneficial due to the relative simplicity of the possibility to influence of other agents. Central position defines an information broker who accesses information and integrates it through social links. In this paper we study the properties of intermediaries and show its distribution char-acteristics in dependence of behavior of users and e-shops.

  • Název v anglickém jazyce

    Network Analysis of Intermediaries in Ecommerce

  • Popis výsledku anglicky

    E-commerce from the point of view of network science can be charac-terized as bipartite network. One part of such a network is made up of users and the other part is by electronic shops (e-shops). Transactions between these groups can be represented by user-to-e-shops edges. Edges can be weighted, when weight can express the size of the transaction, etc. Similarly, nodes can be assigned a similar parameter, node strength. It may mean reputation, the size of e-shop, ability to buy, etc. In this paper, we look at the situation where other en-tities enter such ecommerce bipartite network. These entities will occupy a cen-tral position between the aforementioned two parts of the originally bipartite network, affect relationships and change the topology of original bipartite net-work. Gaining a central position is beneficial due to the relative simplicity of the possibility to influence of other agents. Central position defines an information broker who accesses information and integrates it through social links. In this paper we study the properties of intermediaries and show its distribution char-acteristics in dependence of behavior of users and e-shops.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    38th International Conference on Mathematical Methods in Economics

  • ISBN

    978-80-7509-734-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    46-52

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    9. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000668460800006