Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lifelong Learning as the Key Competency for Industry 4.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F21%3A43903662" target="_blank" >RIV/60076658:12510/21:43903662 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acta.ef.jcu.cz/pdfs/aub/2021/02/02.pdf" target="_blank" >https://acta.ef.jcu.cz/pdfs/aub/2021/02/02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/acta.2021.004" target="_blank" >10.32725/acta.2021.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lifelong Learning as the Key Competency for Industry 4.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pressure in most companies requires employers to implement new strategies for the development of competencies through employee lifelong learning, taking into account ethics in the conditions of Industry 4.0, which is a topic presented in the theoretical introduction of the paper. The article aims to identify the characteristics influencing the development of lifelong learning with regard to ethics in the conditions of Industry 4.0. To meet the objective of this article, a hypothesis was formulated to determine the statistical significance of particular characteristics of the key competency of lifelong learning. The results of the ANOVA test for the lifelong learning competency show that the respondents’ answers vary depending on their age, the level and field of their education, and their position in the organization. In particular, the authors used linear regression to evaluate the impact of age, gender, field and level of education, job position, the tenure of this job position and the size of company. From the results of the linear regression, it can be stated that the generation aged above 41 years, middle management and specialists have the closer relationship to lifelong learning than the rest of the population.

  • Název v anglickém jazyce

    Lifelong Learning as the Key Competency for Industry 4.0

  • Popis výsledku anglicky

    Pressure in most companies requires employers to implement new strategies for the development of competencies through employee lifelong learning, taking into account ethics in the conditions of Industry 4.0, which is a topic presented in the theoretical introduction of the paper. The article aims to identify the characteristics influencing the development of lifelong learning with regard to ethics in the conditions of Industry 4.0. To meet the objective of this article, a hypothesis was formulated to determine the statistical significance of particular characteristics of the key competency of lifelong learning. The results of the ANOVA test for the lifelong learning competency show that the respondents’ answers vary depending on their age, the level and field of their education, and their position in the organization. In particular, the authors used linear regression to evaluate the impact of age, gender, field and level of education, job position, the tenure of this job position and the size of company. From the results of the linear regression, it can be stated that the generation aged above 41 years, middle management and specialists have the closer relationship to lifelong learning than the rest of the population.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Bohemiae Meridionales : vědecký časopis pro ekonomiku, řízení a obchod

  • ISSN

    1212-3285

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    15-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus