Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Biologické invaze v environmentální výuce pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň víceletých gymnázií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60077344%3A_____%2F24%3A00604726" target="_blank" >RIV/60077344:_____/24:00604726 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985939:_____/24:00604726 RIV/46747885:24510/24:00013217 RIV/00027006:_____/24:10177712

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ibot.cas.cz/wp-content/uploads/2025/01/Patokova_et_al_2024_Biologicke_invaze_druhy_stupen_l.pdf" target="_blank" >https://www.ibot.cas.cz/wp-content/uploads/2025/01/Patokova_et_al_2024_Biologicke_invaze_druhy_stupen_l.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Biologické invaze v environmentální výuce pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň víceletých gymnázií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem této metodiky je ucelené představení tématu biologických invazí, které jsou v dnešním globalizovaném světě celosvětovou hrozbou pro biodiverzitu. Cílovou skupinou jsou pedagogové pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň víceletých gymnázií. Metodika by měla sloužit jako teoretický základ především pro rozšíření vzdělávací oblasti Člověk a příroda a pro realizaci environmentální výchovy, případně budoucích souvisejících průřezových témat. Informace v ní obsažené poskytnou pedagogům dostatečný teoretický rámec a návodné scénáře, jak problém biologických invazí a souvisejících rizik žákům vyložit a jak s nimi látku náležitě procvičit. Metodika tematicky navazuje na první díl série, který je určený pro první stupeň základních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Biological invasions in environmental education for the second grade of primary schools and lower secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this methodology is to present the topic of biological invasions, which are a global threat to biodiversity in today's globalised world. The target group is teachers for the second level of primary schools and lower secondary schools. The methodology should serve as a theoretical basis, especially for the extension of the educational area of Man and Nature and for the implementation of environmental education, or future related cross-cutting themes. The information contained in it will provide teachers with a sufficient theoretical framework and guiding scenarios on how to explain the problem of biological invasions and related risks to pupils and how to practice the material with them appropriately. The methodology is thematically linked to the first volume of the series, which is intended for the first level of primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10619 - Biodiversity conservation

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/SS02030018" target="_blank" >SS02030018: Centrum pro krajinu a biodiverzitu</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Metodika IAS envirovýchovy II

  • Číslo předpisu

    MZP/2024/630/2497

  • Technické parametry

    MZP/2024/630/2497

  • Ekonomické parametry

    Metodika nemá přímé ekonomické dopady.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo životního prostředí České republiky, Vršovická 1442/65 Praha 10

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů