Biologické invaze v environmentální výuce pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň víceletých gymnázií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60077344%3A_____%2F24%3A00604726" target="_blank" >RIV/60077344:_____/24:00604726 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985939:_____/24:00604726 RIV/46747885:24510/24:00013217 RIV/00027006:_____/24:10177712
Výsledek na webu
<a href="https://www.ibot.cas.cz/wp-content/uploads/2025/01/Patokova_et_al_2024_Biologicke_invaze_druhy_stupen_l.pdf" target="_blank" >https://www.ibot.cas.cz/wp-content/uploads/2025/01/Patokova_et_al_2024_Biologicke_invaze_druhy_stupen_l.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Biologické invaze v environmentální výuce pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň víceletých gymnázií
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem této metodiky je ucelené představení tématu biologických invazí, které jsou v dnešním globalizovaném světě celosvětovou hrozbou pro biodiverzitu. Cílovou skupinou jsou pedagogové pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň víceletých gymnázií. Metodika by měla sloužit jako teoretický základ především pro rozšíření vzdělávací oblasti Člověk a příroda a pro realizaci environmentální výchovy, případně budoucích souvisejících průřezových témat. Informace v ní obsažené poskytnou pedagogům dostatečný teoretický rámec a návodné scénáře, jak problém biologických invazí a souvisejících rizik žákům vyložit a jak s nimi látku náležitě procvičit. Metodika tematicky navazuje na první díl série, který je určený pro první stupeň základních škol.
Název v anglickém jazyce
Biological invasions in environmental education for the second grade of primary schools and lower secondary schools
Popis výsledku anglicky
The main objective of this methodology is to present the topic of biological invasions, which are a global threat to biodiversity in today's globalised world. The target group is teachers for the second level of primary schools and lower secondary schools. The methodology should serve as a theoretical basis, especially for the extension of the educational area of Man and Nature and for the implementation of environmental education, or future related cross-cutting themes. The information contained in it will provide teachers with a sufficient theoretical framework and guiding scenarios on how to explain the problem of biological invasions and related risks to pupils and how to practice the material with them appropriately. The methodology is thematically linked to the first volume of the series, which is intended for the first level of primary schools.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
—
OECD FORD obor
10619 - Biodiversity conservation
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SS02030018" target="_blank" >SS02030018: Centrum pro krajinu a biodiverzitu</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika IAS envirovýchovy II
Číslo předpisu
MZP/2024/630/2497
Technické parametry
MZP/2024/630/2497
Ekonomické parametry
Metodika nemá přímé ekonomické dopady.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo životního prostředí České republiky, Vršovická 1442/65 Praha 10
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů