Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zlepšení metod určení gradientu u renderování objemových dat

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F03%3A00000897" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/03:00000897 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improved gradient estimation methods for rendering of volume data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents two methods that improve gradient estimation in 3D voxel space. The gradient estimation is an important step in rendering and shading to obtain realistic and smooth final images of visualized objects. The most used gradient estimationmethods: gray-level gradient methods, Z-buffer gradient methods and binary gradient methods produce artifacts that appear as dark areas and staircase structures in a final image. To deal with the problem two new methods for gradient estimation are suggested, the reverse gradient method and the angle difference method. The new methods where tested and compared with other gradient estimation methods. Measurements, which have been made on both the data and image levels, have shown that both developed methods improved the quality of volume data rendering. In all tested cases, the mean absolute error was less than 1% and the maximal error less than 10%.

  • Název v anglickém jazyce

    Improved gradient estimation methods for rendering of volume data

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents two methods that improve gradient estimation in 3D voxel space. The gradient estimation is an important step in rendering and shading to obtain realistic and smooth final images of visualized objects. The most used gradient estimationmethods: gray-level gradient methods, Z-buffer gradient methods and binary gradient methods produce artifacts that appear as dark areas and staircase structures in a final image. To deal with the problem two new methods for gradient estimation are suggested, the reverse gradient method and the angle difference method. The new methods where tested and compared with other gradient estimation methods. Measurements, which have been made on both the data and image levels, have shown that both developed methods improved the quality of volume data rendering. In all tested cases, the mean absolute error was less than 1% and the maximal error less than 10%.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    WSCG ' 2003 - the 11th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2003

  • ISBN

    80-903100-2-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    61-64

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    3. 2. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku