Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of ICT in the Language Training: Qualitative Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F10%3A00421613" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/10:00421613 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of ICT in the Language Training: Qualitative Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the winter term of academic year 2007-2008 a research, task of which was to find out what technologies students choose to study a foreign language and how their choice influences the study of a foreign language during the lessons as well as during their individual study, was realised. Apart from that, the authors were interested in the role of ICT within a university language training with the emphasise put on development of particular speech abilities, and, last but not least, attitudes students assume towards using ICT; if and how they really use ICT in a foreign language studies. The authors also tried to find out if the results can provide information usable for creating a long term prospects about using ICT in language preparation. Via analysing crucial factors (personality and technology) we tried to point out possible stimuli that can work as accelerators in the process of using ICT in university students´ language training.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of ICT in the Language Training: Qualitative Research

  • Popis výsledku anglicky

    In the winter term of academic year 2007-2008 a research, task of which was to find out what technologies students choose to study a foreign language and how their choice influences the study of a foreign language during the lessons as well as during their individual study, was realised. Apart from that, the authors were interested in the role of ICT within a university language training with the emphasise put on development of particular speech abilities, and, last but not least, attitudes students assume towards using ICT; if and how they really use ICT in a foreign language studies. The authors also tried to find out if the results can provide information usable for creating a long term prospects about using ICT in language preparation. Via analysing crucial factors (personality and technology) we tried to point out possible stimuli that can work as accelerators in the process of using ICT in university students´ language training.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 16 th International Conference " The Knowledge-Based Organization"

  • ISBN

  • ISSN

    1843-682X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

    Sibiu, Rumunsko

  • Místo konání akce

    Sibiu, Rumunsko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku