Pedagog - Hlavní subjekt výchovy a matematického vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F07%3A%230001282" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/07:#0001282 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagog - Hlavní subjekt výchovy a matematického vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Smyslem článku je zdůraznění potřeby neustálého teoretického pedagogického vzdělávání učitelů matematiky (a nejen jich), protože pouze spojením poznatků pedagogické teorie s praktickou činností, dalším odborným matematickým vzděláváním (resp. vzdělávánímse ve svém oboru) a rozvíjením potřebných rysů své osobnosti může být pedagog ve svém působení úspěšný. Po vymezení pojmů výchova a učení je zde definován pojem osobnosti s důrazem zejména na temperament a charakter, které osobnost rozhodujícím způsobemdeterminují. Dále je pozornost soustředěna na osobnost pedagoga, uvedeny jednotlivé typy a zdůrazněn mimořádný význam celkového působení pedagoga na efektivnost matematického vzdělání i výchovy obecně. Článek se rovněž věnuje potřebě co nejlepších vztahů mezi učitelem a žákem, tzv. pedagogickému taktu, rozebírá tradiční pedagogické principy s cílem upozornit na četná úskalí výchovně vzdělávacího procesu.
Název v anglickém jazyce
Teacher - crucial subject in education and mathematical training
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to emphasize the necessity of permanent theoretical pedagogical education of math teachers (and not only them). The constant changes that our society goes through place high demands on all teachers. In addition to theoretical knowledge, they should develop solid practical skills because only when acquaintances from pedagogical theory are connected with practical action, the educator can be successful in his range and win the respect of his students. Moreover, terms as education,learning, personality with accent to temperament and character, which determined the individuality in a crucial way, are defined in this note
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
4. Žilinská didaktická konferencia
ISBN
978-80-8070-689-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
žilinská univerzita v Žilině
Místo vydání
Slovensko, Žilina
Místo konání akce
Žilina, Slovensko
Datum konání akce
14. 6. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—