Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagog - Hlavní subjekt výchovy a matematického vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F07%3A%230001282" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/07:#0001282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagog - Hlavní subjekt výchovy a matematického vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Smyslem článku je zdůraznění potřeby neustálého teoretického pedagogického vzdělávání učitelů matematiky (a nejen jich), protože pouze spojením poznatků pedagogické teorie s praktickou činností, dalším odborným matematickým vzděláváním (resp. vzdělávánímse ve svém oboru) a rozvíjením potřebných rysů své osobnosti může být pedagog ve svém působení úspěšný. Po vymezení pojmů výchova a učení je zde definován pojem osobnosti s důrazem zejména na temperament a charakter, které osobnost rozhodujícím způsobemdeterminují. Dále je pozornost soustředěna na osobnost pedagoga, uvedeny jednotlivé typy a zdůrazněn mimořádný význam celkového působení pedagoga na efektivnost matematického vzdělání i výchovy obecně. Článek se rovněž věnuje potřebě co nejlepších vztahů mezi učitelem a žákem, tzv. pedagogickému taktu, rozebírá tradiční pedagogické principy s cílem upozornit na četná úskalí výchovně vzdělávacího procesu.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher - crucial subject in education and mathematical training

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to emphasize the necessity of permanent theoretical pedagogical education of math teachers (and not only them). The constant changes that our society goes through place high demands on all teachers. In addition to theoretical knowledge, they should develop solid practical skills because only when acquaintances from pedagogical theory are connected with practical action, the educator can be successful in his range and win the respect of his students. Moreover, terms as education,learning, personality with accent to temperament and character, which determined the individuality in a crucial way, are defined in this note

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    4. Žilinská didaktická konferencia

  • ISBN

    978-80-8070-689-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    žilinská univerzita v Žilině

  • Místo vydání

    Slovensko, Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina, Slovensko

  • Datum konání akce

    14. 6. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku