Aerodynamic Characteristics of Multi-Element Iced Airfoil ? CFD Simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00496419" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00496419 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aerodynamic Characteristics of Multi-Element Iced Airfoil ? CFD Simulation
Popis výsledku v původním jazyce
The phenomenon of the in-flight icing can affect all types of aircraft. Presence of the ice accretion on wings can lead to performance degradation. Thus, it is important to understand how the different ice shapes affect aerodynamic characteristics. The prediction of the ice accretion on the wing with flaps of different position was made by the in-house code ICE 4.1. The two-dimensional CFD simulation was used for the study of aerodynamic performance degradation of multi-element iced airfoil. The resultsare discussed and some of them are compared with the wind tunnel testing.
Název v anglickém jazyce
Aerodynamic Characteristics of Multi-Element Iced Airfoil ? CFD Simulation
Popis výsledku anglicky
The phenomenon of the in-flight icing can affect all types of aircraft. Presence of the ice accretion on wings can lead to performance degradation. Thus, it is important to understand how the different ice shapes affect aerodynamic characteristics. The prediction of the ice accretion on the wing with flaps of different position was made by the in-house code ICE 4.1. The two-dimensional CFD simulation was used for the study of aerodynamic performance degradation of multi-element iced airfoil. The resultsare discussed and some of them are compared with the wind tunnel testing.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP101%2F10%2F0257" target="_blank" >GAP101/10/0257: Vliv přestupu tepla na přechod do turbulence</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advances in Military Technology
ISSN
1802-2308
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
5-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—