Strategie odlišení a tvorba ceny v prostředí elektronických trhů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A5930" target="_blank" >RIV/60460709:41110/04:5930 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategie odlišení a tvorba ceny v prostředí elektronických trhů
Popis výsledku v původním jazyce
Systémy elektronického trhu mohou výrazně redukovat náklady zákazníků spojené se získáváním informací o ceně a nabídkách konkurentů. Běžnou formou zdroje takovýchto informací jsou ceníky vystavené na webu společností, kde jsou ceny statické. V těchto případech jsou náklady na získání informací o ceně prakticky nulové, což vede k dokonalé informovanosti zákazníka o ceně na trhu. Tato skutečnost často vede k cenovým válkám. Společnosti a podniky čelí hrozbě cenových válek dynamickou tvorbou cen, diferenciací produktu a brandingem a rozvojem zákaznických segmentů.
Název v anglickém jazyce
Diferentiation and Pricing Strategies in Electronic Markets Environment
Popis výsledku anglicky
An electronic market system can reduce customers? costs for obtaining information about the prices and product offerings of alternative suppliers as well as these suppliers? costs for communicating information about their prices and product characteristics. Form of static product descriptions with list prices is commonly used. Search engines and electronic brokers enable to set search costs for price information to zero. Then consumers can be expected to have perfect price information which leads to price wars. Product or price differentiation as well as related branding activities are considered to the solution. Online catalogues with fixed pricing and online auctions with dynamic pricing are mentioned as examples of electronic market means with different negotiation mechanisms. These lead to a tough competition amongst suppliers in markets which forces market players to enrich their strategy portfolio and also extend the variety of tools in order to remain successful.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MendelNET 2004 Sborník příspěvků z konference studentů doktorského studia
ISBN
80-7302-088-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
134-134
Název nakladatele
MZLU v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
25. 11. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—