Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simple market equilibria with rationally inattentive consumers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F12%3A00377204" target="_blank" >RIV/67985998:_____/12:00377204 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1257/aer.102.3.24" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1257/aer.102.3.24</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1257/aer.102.3.24" target="_blank" >10.1257/aer.102.3.24</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simple market equilibria with rationally inattentive consumers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We study a market with rationally inattentive consumers who are unsure of the terms of the offers made by firms, but can acquire information about the terms at a cost. In a symmetric equilibrium, the price set by firms is continuously increasing in the cost of information for consumers and decreasing in the number of firms operating. In addition, favorable a priori information about a firm leads it to set a higher price, and a new entrant can increase demand for incumbents. When consumers have heterogeneous costs of information, firms selling low-quality products may choose to set the highest prices.

  • Název v anglickém jazyce

    Simple market equilibria with rationally inattentive consumers

  • Popis výsledku anglicky

    We study a market with rationally inattentive consumers who are unsure of the terms of the offers made by firms, but can acquire information about the terms at a cost. In a symmetric equilibrium, the price set by firms is continuously increasing in the cost of information for consumers and decreasing in the number of firms operating. In addition, favorable a priori information about a firm leads it to set a higher price, and a new entrant can increase demand for incumbents. When consumers have heterogeneous costs of information, firms selling low-quality products may choose to set the highest prices.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP402%2F11%2FP236" target="_blank" >GPP402/11/P236: Implikace racionální nepozornosti</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    American Economic Review

  • ISSN

    0002-8282

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    102

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    24-29

  • Kód UT WoS článku

    000304262000004

  • EID výsledku v databázi Scopus