Simple market equilibria with rationally inattentive consumers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F12%3A00377204" target="_blank" >RIV/67985998:_____/12:00377204 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1257/aer.102.3.24" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1257/aer.102.3.24</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1257/aer.102.3.24" target="_blank" >10.1257/aer.102.3.24</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simple market equilibria with rationally inattentive consumers
Popis výsledku v původním jazyce
We study a market with rationally inattentive consumers who are unsure of the terms of the offers made by firms, but can acquire information about the terms at a cost. In a symmetric equilibrium, the price set by firms is continuously increasing in the cost of information for consumers and decreasing in the number of firms operating. In addition, favorable a priori information about a firm leads it to set a higher price, and a new entrant can increase demand for incumbents. When consumers have heterogeneous costs of information, firms selling low-quality products may choose to set the highest prices.
Název v anglickém jazyce
Simple market equilibria with rationally inattentive consumers
Popis výsledku anglicky
We study a market with rationally inattentive consumers who are unsure of the terms of the offers made by firms, but can acquire information about the terms at a cost. In a symmetric equilibrium, the price set by firms is continuously increasing in the cost of information for consumers and decreasing in the number of firms operating. In addition, favorable a priori information about a firm leads it to set a higher price, and a new entrant can increase demand for incumbents. When consumers have heterogeneous costs of information, firms selling low-quality products may choose to set the highest prices.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP402%2F11%2FP236" target="_blank" >GPP402/11/P236: Implikace racionální nepozornosti</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
American Economic Review
ISSN
0002-8282
e-ISSN
—
Svazek periodika
102
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
24-29
Kód UT WoS článku
000304262000004
EID výsledku v databázi Scopus
—