Systémový pohled na modelování kompetencí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F06%3A18809" target="_blank" >RIV/60460709:41110/06:18809 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systémový pohled na modelování kompetencí
Popis výsledku v původním jazyce
Modelování kompetencí je velmi důležitým krokem při výběru vhodného kandidáta na určitou pozici. Systémový pohled na postup tvorby kompetenčního modelu a jeho praktického využívání pomáhá zvyšovat kvalitu personální práce v organizacích. Umožňuje včas identifikovat problémy, které by mohly nastat v případě špatně zkonstruovaného kompetenčního modelu nebo v případě špatné volby kandidáta. V tomto příspěvku analyzujeme tři základní fáze modelování (realita, model, meta-model) z pohledu ?System Improvement? a ?System Design?. ?System Improvement? znamená realizaci první části klasického postulátu systémové analýzy. Každý existující systém lze zlepšit, každý systém lze navrhnout tak, aby splňoval požadované parametry. Tento postup v kompetenčním modelovánízačíná analýzou reálných požadavků, představ a úkolů pro danou pracovní pozici. Na základě této analýzy je pak vytvořen kompetenční model, který může být získán například na základě metody ANP (Analytic Network Process). Rozvoj organizac
Název v anglickém jazyce
System Approach to Competence Modelling
Popis výsledku anglicky
System approach to knowledge lifecycle is a core of successful development of managerial competency models. Systems analysis of elements, relations and transformations within knowledge creation, sharing and utilization provides better understanding of knowledge lifecycle and enables creation of general managerial competency model. First of all a delineation of the term individual competency including its components must be done. A competency may be comprised of knowledge, a single skill or ability and apersonal characteristic, or a cluster of two or more of these attributes. Later on the relation between competencies development and individual knowledge creation in learning process must be described. Individual learning leads to increasing of individual knowledge and this determines the knowledge part of competencies. The systems approach and SECI model will be used to analyze this relation. This approach is followed by the newest trends in methods for developing competency models. Wh
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Systémové přístupy 2006, System Approach 2006 (Rosický, A., Mildeová, S., Šubrta, V., (ed.))
ISBN
80?245?1153?3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
14-23
Název nakladatele
Oeconomica
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
VŠE Praha
Datum konání akce
6. 12. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—