Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systémový pohled na modelování kompetencí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F06%3A18809" target="_blank" >RIV/60460709:41110/06:18809 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Systémový pohled na modelování kompetencí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modelování kompetencí je velmi důležitým krokem při výběru vhodného kandidáta na určitou pozici. Systémový pohled na postup tvorby kompetenčního modelu a jeho praktického využívání pomáhá zvyšovat kvalitu personální práce v organizacích. Umožňuje včas identifikovat problémy, které by mohly nastat v případě špatně zkonstruovaného kompetenčního modelu nebo v případě špatné volby kandidáta. V tomto příspěvku analyzujeme tři základní fáze modelování (realita, model, meta-model) z pohledu ?System Improvement? a ?System Design?. ?System Improvement? znamená realizaci první části klasického postulátu systémové analýzy. Každý existující systém lze zlepšit, každý systém lze navrhnout tak, aby splňoval požadované parametry. Tento postup v kompetenčním modelovánízačíná analýzou reálných požadavků, představ a úkolů pro danou pracovní pozici. Na základě této analýzy je pak vytvořen kompetenční model, který může být získán například na základě metody ANP (Analytic Network Process). Rozvoj organizac

  • Název v anglickém jazyce

    System Approach to Competence Modelling

  • Popis výsledku anglicky

    System approach to knowledge lifecycle is a core of successful development of managerial competency models. Systems analysis of elements, relations and transformations within knowledge creation, sharing and utilization provides better understanding of knowledge lifecycle and enables creation of general managerial competency model. First of all a delineation of the term individual competency including its components must be done. A competency may be comprised of knowledge, a single skill or ability and apersonal characteristic, or a cluster of two or more of these attributes. Later on the relation between competencies development and individual knowledge creation in learning process must be described. Individual learning leads to increasing of individual knowledge and this determines the knowledge part of competencies. The systems approach and SECI model will be used to analyze this relation. This approach is followed by the newest trends in methods for developing competency models. Wh

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Systémové přístupy 2006, System Approach 2006 (Rosický, A., Mildeová, S., Šubrta, V., (ed.))

  • ISBN

    80?245?1153?3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    14-23

  • Název nakladatele

    Oeconomica

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    VŠE Praha

  • Datum konání akce

    6. 12. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku