Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Managerial simulation game as a means of development of managers'competency knowledge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F10%3A86076350" target="_blank" >RIV/61989100:27510/10:86076350 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Managerial simulation game as a means of development of managers'competency knowledge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Managerial simulators represent a model display of the real problems from routine work faced by company managers. Simulation itself however, cannot substitute practical procedures in decision-making, but allows to get knowledge from the basic relations among economic values and thus to develop knowledge competency of the recipient. This thesis has collected lessons-learned from managerial simulation game application in learning, providing brief characteristics of managers' knowledge competency and toolsof their development. Managerial simulation game is defined here as a tool for a development of knowledge competency of managers (students). As the next step, verification of how the students perceive the benefits of managerial simulations for their future study and practice is performed using a probe. Results have shown defined factors determining the development of knowledge competency if managerial simulations are applied.

  • Název v anglickém jazyce

    Managerial simulation game as a means of development of managers'competency knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    Managerial simulators represent a model display of the real problems from routine work faced by company managers. Simulation itself however, cannot substitute practical procedures in decision-making, but allows to get knowledge from the basic relations among economic values and thus to develop knowledge competency of the recipient. This thesis has collected lessons-learned from managerial simulation game application in learning, providing brief characteristics of managers' knowledge competency and toolsof their development. Managerial simulation game is defined here as a tool for a development of knowledge competency of managers (students). As the next step, verification of how the students perceive the benefits of managerial simulations for their future study and practice is performed using a probe. Results have shown defined factors determining the development of knowledge competency if managerial simulations are applied.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transactions of the Center for Investigations into Information Systems of Tomas Bata University, Zlin

  • ISSN

    1214-9489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus