Manažerské kompetence pro řešení akutní krize v podniku
Popis výsledku
The crisis manager?s goal is not only to stop crisis development in the company, but, as a further step, to achieve fundamental turnover in its development leading to a successful solution. Crisis management requires completely different managerial competencies from those used in "standard" periods as time pressure is a negative factor aggravating the situation and in addition to that, resources are reduced calling for stimulation. A crisis manager should motivate both himself and the staff and it?s himwho is expected to be creative even under pressure.
Klíčová slova
company crisiscrisis managementturnovermanagerial competencies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Managerial competencies in tackling an acute company crisis
Popis výsledku v původním jazyce
The crisis manager?s goal is not only to stop crisis development in the company, but, as a further step, to achieve fundamental turnover in its development leading to a successful solution. Crisis management requires completely different managerial competencies from those used in "standard" periods as time pressure is a negative factor aggravating the situation and in addition to that, resources are reduced calling for stimulation. A crisis manager should motivate both himself and the staff and it?s himwho is expected to be creative even under pressure.
Název v anglickém jazyce
Managerial competencies in tackling an acute company crisis
Popis výsledku anglicky
The crisis manager?s goal is not only to stop crisis development in the company, but, as a further step, to achieve fundamental turnover in its development leading to a successful solution. Crisis management requires completely different managerial competencies from those used in "standard" periods as time pressure is a negative factor aggravating the situation and in addition to that, resources are reduced calling for stimulation. A crisis manager should motivate both himself and the staff and it?s himwho is expected to be creative even under pressure.
Klasifikace
Druh
Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Agricultural Economics (Zemědělská ekonomika)
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—
Základní informace
Druh výsledku
Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP
AE - Řízení, správa a administrativa
Rok uplatnění
2008