Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ROLE OF KNOWLEDGE CONTINUITY AND COMPETENCIES IN THE PROCESS OF DELEGATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A19485" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:19485 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ROLE OF KNOWLEDGE CONTINUITY AND COMPETENCIES IN THE PROCESS OF DELEGATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of organization is the effective management leading to the effective utilization of time, to minimizing errors and to increasing the performance of organizations. By effective delegation process of tasks and competence, which is based on selection of appropriate employee with utilization of his competencies it can improve the performance not only of those employees in the process of delegation but all organization ultimately. In order to achieve the effective satisfaction of the delegatedtask, it is necessary to find a suitable and a competent employee. The objective of this paper is to analyse the importance of identification of competencies in the process of delegation. The paper is prepared on a theoretical basis. One of the conclusions is that by focusing the management of organization on competencies of employees, which includes the knowledge and they ensure their continuity the organization can achieve improvement of the management process ultimately.

  • Název v anglickém jazyce

    ROLE OF KNOWLEDGE CONTINUITY AND COMPETENCIES IN THE PROCESS OF DELEGATION

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of organization is the effective management leading to the effective utilization of time, to minimizing errors and to increasing the performance of organizations. By effective delegation process of tasks and competence, which is based on selection of appropriate employee with utilization of his competencies it can improve the performance not only of those employees in the process of delegation but all organization ultimately. In order to achieve the effective satisfaction of the delegatedtask, it is necessary to find a suitable and a competent employee. The objective of this paper is to analyse the importance of identification of competencies in the process of delegation. The paper is prepared on a theoretical basis. One of the conclusions is that by focusing the management of organization on competencies of employees, which includes the knowledge and they ensure their continuity the organization can achieve improvement of the management process ultimately.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia Agriculturae Bohemica

  • ISSN

    1211-3174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    41

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus