Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proposal and Evaluation of the Competency Model of the Teacher at the University Department

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10239422" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10239422 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.davidpublisher.org/Public/uploads/Contribute/5a5f09d80ea60.pdf" target="_blank" >https://www.davidpublisher.org/Public/uploads/Contribute/5a5f09d80ea60.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17265/2328-2185/2018.02.004" target="_blank" >10.17265/2328-2185/2018.02.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Proposal and Evaluation of the Competency Model of the Teacher at the University Department

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Performance supported by competencies is very important for every organization. Employees play the key role in the achieving of the performance. Organizations are aware of the importance of improving competencies of its employees. They develop them by organizing training courses. Modern trends in human resources management progressively press for more and more complex assessment of employees based on the networking performance model with the competency model. Nor is it otherwise in the field of higher education. Universities evolve pressure to increase especially the scientific performance. Therefore it is necessary to develop the teacher&apos;s competences. The goal of this article is to create a competency model of the teacher at the department by using multi-criteria decision making method-analytic hierarchy process (AHP) - to determine the weight of individual competencies represented in this model. The competency model can play an important role in evaluating the work of employees and significant.

  • Název v anglickém jazyce

    Proposal and Evaluation of the Competency Model of the Teacher at the University Department

  • Popis výsledku anglicky

    Performance supported by competencies is very important for every organization. Employees play the key role in the achieving of the performance. Organizations are aware of the importance of improving competencies of its employees. They develop them by organizing training courses. Modern trends in human resources management progressively press for more and more complex assessment of employees based on the networking performance model with the competency model. Nor is it otherwise in the field of higher education. Universities evolve pressure to increase especially the scientific performance. Therefore it is necessary to develop the teacher&apos;s competences. The goal of this article is to create a competency model of the teacher at the department by using multi-criteria decision making method-analytic hierarchy process (AHP) - to determine the weight of individual competencies represented in this model. The competency model can play an important role in evaluating the work of employees and significant.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Management Studies

  • ISSN

    2328-2185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    113-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus