ANALÝZA DETERMINANTŮ PRODUKCE A SPOTŘEBY ČESKÉHO PIVA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A50004" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:50004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ANALÝZA DETERMINANTŮ PRODUKCE A SPOTŘEBY ČESKÉHO PIVA
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto příspěvku je prokázat prostřednictvím ekonometrického modelu souvztažnosti mezi produkcí a spotřebou českého piva a jejich zhodnocení v ekonomických souvislostech. Cíle je interpretovat vypočtené strukturální parametry jednotlivých proměnných a provést jejich verifikaci z ekonomického a statistického hlediska. V souladu s prvotně formulovanou hypotézou bylo potvrzeno, že produkce českého piva je ovlivňována jeho vlastní spotřebou, jeho exportem na zahraniční trhy a jeho spotřebitelskou cenou. Spotřeba českého piva je ovlivňována pak objemem produkce piva, příjmem spotřebitelů a časovou tendencí ve spotřebě, vyjádřenou v této rovnici pomocí časového vektoru. Výsledky analýzy jednotlivých determinantů produkce a spotřeby českého piva pomocíekonometrické metody ve velké míře podporují reálné skutečností a budoucí trend a mohou sloužit jako podpora při strategickém rozhodování managementu pivovarů.
Název v anglickém jazyce
DETERMINANTS ANALYSIS OF CZECH BEER PRODUCTION AND CONSUMPTION
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to demonstrate, through an econometric model of correlation between production and consumption of Czech beer and their value in economic terms. The objective is to interpret the calculated structural parameters of the different variables and perform the verification of their economic and statistical terms. In accordance with the initially formulated hypothesis was confirmed that the Czech beer production is influenced by its own consumption, its exports to foreign markets and the consumer price. Czech beer consumption is influenced by the volume of beer production, consumer income and time trends in consumption, as expressed in this equation using the time vector. Results of the analysis of the determinants of production and consumption of Czech beer using econometric techniques to a large extent support the real facts and future trends and can serve as an aid to strategic decisions of breweries management.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, The Scientific Journal for Economics, Management and Trade
ISSN
1212-3285
e-ISSN
—
Svazek periodika
2010
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—