Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALÝZA DETERMINANTŮ PRODUKCE A SPOTŘEBY ČESKÉHO PIVA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A50004" target="_blank" >RIV/60460709:41110/10:50004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ANALÝZA DETERMINANTŮ PRODUKCE A SPOTŘEBY ČESKÉHO PIVA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto příspěvku je prokázat prostřednictvím ekonometrického modelu souvztažnosti mezi produkcí a spotřebou českého piva a jejich zhodnocení v ekonomických souvislostech. Cíle je interpretovat vypočtené strukturální parametry jednotlivých proměnných a provést jejich verifikaci z ekonomického a statistického hlediska. V souladu s prvotně formulovanou hypotézou bylo potvrzeno, že produkce českého piva je ovlivňována jeho vlastní spotřebou, jeho exportem na zahraniční trhy a jeho spotřebitelskou cenou. Spotřeba českého piva je ovlivňována pak objemem produkce piva, příjmem spotřebitelů a časovou tendencí ve spotřebě, vyjádřenou v této rovnici pomocí časového vektoru. Výsledky analýzy jednotlivých determinantů produkce a spotřeby českého piva pomocíekonometrické metody ve velké míře podporují reálné skutečností a budoucí trend a mohou sloužit jako podpora při strategickém rozhodování managementu pivovarů.

  • Název v anglickém jazyce

    DETERMINANTS ANALYSIS OF CZECH BEER PRODUCTION AND CONSUMPTION

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to demonstrate, through an econometric model of correlation between production and consumption of Czech beer and their value in economic terms. The objective is to interpret the calculated structural parameters of the different variables and perform the verification of their economic and statistical terms. In accordance with the initially formulated hypothesis was confirmed that the Czech beer production is influenced by its own consumption, its exports to foreign markets and the consumer price. Czech beer consumption is influenced by the volume of beer production, consumer income and time trends in consumption, as expressed in this equation using the time vector. Results of the analysis of the determinants of production and consumption of Czech beer using econometric techniques to a large extent support the real facts and future trends and can serve as an aid to strategic decisions of breweries management.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, The Scientific Journal for Economics, Management and Trade

  • ISSN

    1212-3285

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus