Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Maloobchodní síť regionálních potravin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55178" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55178 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Maloobchodní síť regionálních potravin

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době se objevuje mezi českými spotřebiteli významný trend, který se v současnosti začíná mezi zákazníky stále častěji objevovat a to je vyhledávání především regionálních tuzemských potravin. Jde o reakci na případy dovozů nekvalitních, mnohdyi zdravotně závadných potravin ze zahraničí. Spotřebitelé si postupně začínají uvědomovat význam lidského zdraví a přímý vliv kvality konzumovaných potravin vyráběných s podle tradičních receptur. Proto je nutné podpořit nejen domácí, tedy české potraviny, ale i produkty přímo z konkrétního kraje. Příkladem konkrétního obchodního řetězce, který na tento trend zareagoval, je společnost Jednota s. d., která jako první z maloobchodních řetězců již řadu let vytváří prodejní síť nabízející čerstvé a regionální potraviny v Jihočeském kraji. Společnost Stores ČR začalo v loňském roce vyhledávat regionální výrobce či pěstitele a společnost Ahold, která rovněž v roce 2011 vybrala mezi svými stávajícími i novými dodavateli pečiva regionální firm

  • Název v anglickém jazyce

    Retail food network of regional

  • Popis výsledku anglicky

    At present the Czech consumers have started an important trend ? a trend of searching for domestic regional food products. It is a reaction to imported food that is of poor quality and often even unsafe. Consumers started to realize the importance of human health and direct impact of quality of consumed food produced according to traditional recipes on health. It is therefore necessary to promote not only local, ie. Czech food products, but also the products from specific regions. One of the first chains that reacted to this trend several years ago is ?Jednota s.d.? food store chain that started to create a sales network offering fresh and regional products in the South Bohemian region. Also the company Stores CR started to search for regional producers, followed by Ahold company which selected in 2011 among its existing and new suppliers of baker?s ware regional companies that will supply Albert shops in the country in larger scope. This trend should be carefully examined, the attenti

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Auspicia

  • ISSN

    1214-4967

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    12-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus