Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumers? beliefs and behavioural intentions towards organic food. Evidence from the Czech republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55259" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55259 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumers? beliefs and behavioural intentions towards organic food. Evidence from the Czech republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research has revealed that organic consumers share beliefs about positive health effects, environmentally friendly production and better taste of organic food. Yet, very little is known about the decisions of organic consumers in post-socialist countrieswith emerging organic food markets. In order to examine this area a representative data set (N = 1054) from the Czech Republic was used. Target group of the study has become the Czech consumers that purchase organic food on regular basis. The consumers?behaviour was conceptualised with the use of the theory of planned behaviour (ToPB). Firstly, the ToPB model was tested, and secondly, belief-based factors that influence the decisions and behaviour of consumers were explored. The theory proved able topredict and explain the behaviour of Czech organic consumers. The best predictors of the intention to purchase organic food are attitudes towards the behaviour and subjective norms. Decisive positions in consumers? beliefs have product- a

  • Název v anglickém jazyce

    Consumers? beliefs and behavioural intentions towards organic food. Evidence from the Czech republic

  • Popis výsledku anglicky

    Research has revealed that organic consumers share beliefs about positive health effects, environmentally friendly production and better taste of organic food. Yet, very little is known about the decisions of organic consumers in post-socialist countrieswith emerging organic food markets. In order to examine this area a representative data set (N = 1054) from the Czech Republic was used. Target group of the study has become the Czech consumers that purchase organic food on regular basis. The consumers?behaviour was conceptualised with the use of the theory of planned behaviour (ToPB). Firstly, the ToPB model was tested, and secondly, belief-based factors that influence the decisions and behaviour of consumers were explored. The theory proved able topredict and explain the behaviour of Czech organic consumers. The best predictors of the intention to purchase organic food are attitudes towards the behaviour and subjective norms. Decisive positions in consumers? beliefs have product- a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP404%2F10%2FP411" target="_blank" >GPP404/10/P411: Volba jídla: Prediktivní model sociálního chování zaměřeného na uvědomělou spotřebu potravin</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    APPETITE

  • ISSN

    0195-6663

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    81-89

  • Kód UT WoS článku

    000305855400013

  • EID výsledku v databázi Scopus