The development of study results when implementing e-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A56058" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:56058 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The development of study results when implementing e-learning
Popis výsledku v původním jazyce
Submitted paper deals with the development of students? study results when implementing e-learning into the lessons of the compulsory subject. The implementation of e-learning is a complex process that requires great effort of particularly pedagogical workers. From a three year monitoring of various degrees of e-learning implementation it followed that there had been slight worsening of overall average marks and the increase in number of repetitions necessary for passing the examination. Women achievedbetter study results than men. There were found out the differences between achieved study results of students and the number of repetition attempts with single pedagogues. Continuous monitoring of teaching quality is contributional when detecting and correcting e-learning drawbacks.
Název v anglickém jazyce
The development of study results when implementing e-learning
Popis výsledku anglicky
Submitted paper deals with the development of students? study results when implementing e-learning into the lessons of the compulsory subject. The implementation of e-learning is a complex process that requires great effort of particularly pedagogical workers. From a three year monitoring of various degrees of e-learning implementation it followed that there had been slight worsening of overall average marks and the increase in number of repetitions necessary for passing the examination. Women achievedbetter study results than men. There were found out the differences between achieved study results of students and the number of repetition attempts with single pedagogues. Continuous monitoring of teaching quality is contributional when detecting and correcting e-learning drawbacks.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IEEE 10th International Conference on Emerging eLearning
ISBN
978-1-4673-5122-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
219-222
Název nakladatele
ICETA 2012
Místo vydání
Slovensko
Místo konání akce
Stará Lesná
Datum konání akce
8. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—