Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling Brewing Industry Pricing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A59292" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:59292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling Brewing Industry Pricing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this contribution is to analyse the price behaviour of the second to eleventh strongest brewers on the Czech market on the basis of the price behaviour of the price leader, this being Plzenˇsky´ Prazdroj (a member of SABMiller). Using monthlyprices (the number of observations is generally 108 periods), is modelled the length of delay between the price leader and the other breweries making a price change. A linear regressive analysis is used to produce the model. The beer brands are divided into 3 segments: super- premium, mainstream and non-alcoholic beer and prices are modelled separately for barrelled and bottled beer if the data is available to allow it. The results of each brewery?s behaviour are summarised in conclusion. The information presented in the article is the product of working on the Research Plan MSM 6046070906, ?The Economics of Czech agriculture resources and their efficient use within a multifunctional agri-food systems framework?.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling Brewing Industry Pricing

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this contribution is to analyse the price behaviour of the second to eleventh strongest brewers on the Czech market on the basis of the price behaviour of the price leader, this being Plzenˇsky´ Prazdroj (a member of SABMiller). Using monthlyprices (the number of observations is generally 108 periods), is modelled the length of delay between the price leader and the other breweries making a price change. A linear regressive analysis is used to produce the model. The beer brands are divided into 3 segments: super- premium, mainstream and non-alcoholic beer and prices are modelled separately for barrelled and bottled beer if the data is available to allow it. The results of each brewery?s behaviour are summarised in conclusion. The information presented in the article is the product of working on the Research Plan MSM 6046070906, ?The Economics of Czech agriculture resources and their efficient use within a multifunctional agri-food systems framework?.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics

  • ISSN

    1804-1930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    IV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4 Special

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    61-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus