Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparing the Performance of State Brewery and Multinational Brewing Company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F09%3A63508669" target="_blank" >RIV/70883521:28120/09:63508669 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparing the Performance of State Brewery and Multinational Brewing Company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Budweiser Budvar, National Corporation, České Budějovice, is the third largest brewery in the Czech Republic and a major exporter of beer. At the same time, it is the only one of the major Czech breweries, which is still state owned. In late 2005, the Budweiser Budvar?s management decided to enter the Czech market with a new kind of draught beer, which would be different from the existing brand not to be sold at its expense. Therefore, the brewery addressed and gained new customers who had consumed draught beer of competitive brewery and market leader in draught beer. The competition supports the sale of beer by massive TV advertising and sponsoring top football league.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparing the Performance of State Brewery and Multinational Brewing Company

  • Popis výsledku anglicky

    Budweiser Budvar, National Corporation, České Budějovice, is the third largest brewery in the Czech Republic and a major exporter of beer. At the same time, it is the only one of the major Czech breweries, which is still state owned. In late 2005, the Budweiser Budvar?s management decided to enter the Czech market with a new kind of draught beer, which would be different from the existing brand not to be sold at its expense. Therefore, the brewery addressed and gained new customers who had consumed draught beer of competitive brewery and market leader in draught beer. The competition supports the sale of beer by massive TV advertising and sponsoring top football league.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F09%2F1739" target="_blank" >GA402/09/1739: Tvorba modelu pro měření a řízení výkonnosti podniků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17th ANNUAL CONFERENCE ON BUSINESS AND MARKETING STRATEGIES FOR CENTRAL & EASTERN EUROPE

  • ISBN

    978-3-9502045-8-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vienna University of Economics and Business, Vídeň, Rakousko

  • Místo vydání

    Vídeň, Rakousko

  • Místo konání akce

    Vídeň, Rakousko

  • Datum konání akce

    3. 12. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku