Comparing the Performance of State Brewery and Multinational Brewing Company
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F09%3A63508669" target="_blank" >RIV/70883521:28120/09:63508669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparing the Performance of State Brewery and Multinational Brewing Company
Popis výsledku v původním jazyce
Budweiser Budvar, National Corporation, České Budějovice, is the third largest brewery in the Czech Republic and a major exporter of beer. At the same time, it is the only one of the major Czech breweries, which is still state owned. In late 2005, the Budweiser Budvar?s management decided to enter the Czech market with a new kind of draught beer, which would be different from the existing brand not to be sold at its expense. Therefore, the brewery addressed and gained new customers who had consumed draught beer of competitive brewery and market leader in draught beer. The competition supports the sale of beer by massive TV advertising and sponsoring top football league.
Název v anglickém jazyce
Comparing the Performance of State Brewery and Multinational Brewing Company
Popis výsledku anglicky
Budweiser Budvar, National Corporation, České Budějovice, is the third largest brewery in the Czech Republic and a major exporter of beer. At the same time, it is the only one of the major Czech breweries, which is still state owned. In late 2005, the Budweiser Budvar?s management decided to enter the Czech market with a new kind of draught beer, which would be different from the existing brand not to be sold at its expense. Therefore, the brewery addressed and gained new customers who had consumed draught beer of competitive brewery and market leader in draught beer. The competition supports the sale of beer by massive TV advertising and sponsoring top football league.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F09%2F1739" target="_blank" >GA402/09/1739: Tvorba modelu pro měření a řízení výkonnosti podniků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
17th ANNUAL CONFERENCE ON BUSINESS AND MARKETING STRATEGIES FOR CENTRAL & EASTERN EUROPE
ISBN
978-3-9502045-8-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vienna University of Economics and Business, Vídeň, Rakousko
Místo vydání
Vídeň, Rakousko
Místo konání akce
Vídeň, Rakousko
Datum konání akce
3. 12. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—