Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determinanty produkce a spotřeby medu ve vnitřním obchodu ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A59363" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:59363 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Determinanty produkce a spotřeby medu ve vnitřním obchodu ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Devadesát procent celkové užitné hodnoty včelstev spočívá v opylování, na němž je závislá poměrně velká část produkce potravin. Jen jednu desetinu pak představuje vlastní produkce medu. Přestože je Česká republika v produkci medu plně soběstačná, importmedu a medových produktů roste každým rokem. Dováženy jsou k nám především levné a méně kvalitní medové směsi z celého světa, a to i přes to, že tyto produkty představují zvýšené zdravotní riziko pro českého konzumenta a ceny medu jsou v České republicev porovnání s cenami v EU nízké. Podle provedených šetření u skupiny včelařů a konzumentů medu provedených v roce 2010 se jako významný determinant obchodu medem v ČR jeví především neznalost konzumentů medu v oblasti bezpečnosti a kvality medu a současně významné nedostatky v oblasti propagace spotřeby medu. Toto však není jediný determinant vývoje obchodu medem v ČR. Potenciální hrozbu pro tuzemskou produkci medu představuje vyšší věkový průměr mezi českými včelaři a nezajištění pokrač

  • Název v anglickém jazyce

    Determinants of honey's production and consumption in the internal trade of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Ninety percent (90%) of the total utility value of bee colonies consists in pollination on which a relatively large proportion of food production depends. Their own honey production represents a mere 10% (one tenth). The import of honey is growing each year, but still the production in the Czech Republic is able to cover the entire domestic market and the price of Czech honey is low compared to other EU countries. Imported honey products are mainly cheap and low quality honey mixtures from all around the world. These imported products can potentially be dangerous for consumer?s health. The results of a survey conducted in 2010 show that Czech honey consumers have poor knowledge in the field of honey quality indicators and there is lousy promotion of domestic honey products. In addition, this is not the only one significant determinant of the Czech honey market. Potential threat of Czech honey production is reaching a high age level among beekeepers, often times nobody continues with th

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Determinanty rozvoje vnitřního obchodu

  • ISBN

    978-80-87415-58-0

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    30-34

  • Počet stran knihy

    170

  • Název nakladatele

    Power Print Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly