Determinanty produkce a spotřeby medu ve vnitřním obchodu ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A59363" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:59363 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Determinanty produkce a spotřeby medu ve vnitřním obchodu ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Devadesát procent celkové užitné hodnoty včelstev spočívá v opylování, na němž je závislá poměrně velká část produkce potravin. Jen jednu desetinu pak představuje vlastní produkce medu. Přestože je Česká republika v produkci medu plně soběstačná, importmedu a medových produktů roste každým rokem. Dováženy jsou k nám především levné a méně kvalitní medové směsi z celého světa, a to i přes to, že tyto produkty představují zvýšené zdravotní riziko pro českého konzumenta a ceny medu jsou v České republicev porovnání s cenami v EU nízké. Podle provedených šetření u skupiny včelařů a konzumentů medu provedených v roce 2010 se jako významný determinant obchodu medem v ČR jeví především neznalost konzumentů medu v oblasti bezpečnosti a kvality medu a současně významné nedostatky v oblasti propagace spotřeby medu. Toto však není jediný determinant vývoje obchodu medem v ČR. Potenciální hrozbu pro tuzemskou produkci medu představuje vyšší věkový průměr mezi českými včelaři a nezajištění pokrač
Název v anglickém jazyce
Determinants of honey's production and consumption in the internal trade of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Ninety percent (90%) of the total utility value of bee colonies consists in pollination on which a relatively large proportion of food production depends. Their own honey production represents a mere 10% (one tenth). The import of honey is growing each year, but still the production in the Czech Republic is able to cover the entire domestic market and the price of Czech honey is low compared to other EU countries. Imported honey products are mainly cheap and low quality honey mixtures from all around the world. These imported products can potentially be dangerous for consumer?s health. The results of a survey conducted in 2010 show that Czech honey consumers have poor knowledge in the field of honey quality indicators and there is lousy promotion of domestic honey products. In addition, this is not the only one significant determinant of the Czech honey market. Potential threat of Czech honey production is reaching a high age level among beekeepers, often times nobody continues with th
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Determinanty rozvoje vnitřního obchodu
ISBN
978-80-87415-58-0
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
30-34
Počet stran knihy
170
Název nakladatele
Power Print Praha
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—