Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STATE EXPENDITURES TO THE EDUCATION IN RELATION TO GDP AND THEIR IMPACT ON QUALITY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A64001" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:64001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    STATE EXPENDITURES TO THE EDUCATION IN RELATION TO GDP AND THEIR IMPACT ON QUALITY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study is to compare the Czech Republic state expenditures to pre-primary and primary education in relation to GDP with results of pupils achieved in knowledge tests. According to the international research PISA 2012, Czech pupils have improved in mathematics, but in comparison with other pupils are still mediocre and not too skilled in labor works. The survey also shows that Czech students do not perceive the school as a friendly environment. According to Eurostat data, no other Member State has issued so little money on preschool and primary education, meaning the kindergarten and the first years of primary school. Generally under-funded nursery and primary schools force parents to look for quality schools for their children, and therefore the Czech Republic has an above-average number of selective schools of all kinds.

  • Název v anglickém jazyce

    STATE EXPENDITURES TO THE EDUCATION IN RELATION TO GDP AND THEIR IMPACT ON QUALITY

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to compare the Czech Republic state expenditures to pre-primary and primary education in relation to GDP with results of pupils achieved in knowledge tests. According to the international research PISA 2012, Czech pupils have improved in mathematics, but in comparison with other pupils are still mediocre and not too skilled in labor works. The survey also shows that Czech students do not perceive the school as a friendly environment. According to Eurostat data, no other Member State has issued so little money on preschool and primary education, meaning the kindergarten and the first years of primary school. Generally under-funded nursery and primary schools force parents to look for quality schools for their children, and therefore the Czech Republic has an above-average number of selective schools of all kinds.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2014

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    823-829

  • Název nakladatele

    KSI, PEF, ČZU v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    PEF, ČZU v Praze

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000351960900108