STUDY RESULTS IN NON-MATHEMATICAL ELECTIVE VS MANDATORY MATHEMATICAL COURSES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A64156" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:64156 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
STUDY RESULTS IN NON-MATHEMATICAL ELECTIVE VS MANDATORY MATHEMATICAL COURSES
Popis výsledku v původním jazyce
The present paper is concerned with the comparison of study results in the courses Mathematical Methods in Economics (I and II), on the one hand, and Agricultural Commodity Quality and Marketing (ACQM) and Agricultural Commodity Quality Analysis (ACQA),on the other hand, which are part of the course programs for Business and Administration and for Economics and Management. All these courses are taught at the Faculty of Economics and Management (FEM) of the Czech University of Life Science in Prague. While Mathematical Methods in Economics I and II are mandatory courses, ACQM and ACQA are voluntary (elective) courses. The paper compares study results linked to gender and field of study, and examines the correlation between the results in individual courses.
Název v anglickém jazyce
STUDY RESULTS IN NON-MATHEMATICAL ELECTIVE VS MANDATORY MATHEMATICAL COURSES
Popis výsledku anglicky
The present paper is concerned with the comparison of study results in the courses Mathematical Methods in Economics (I and II), on the one hand, and Agricultural Commodity Quality and Marketing (ACQM) and Agricultural Commodity Quality Analysis (ACQA),on the other hand, which are part of the course programs for Business and Administration and for Economics and Management. All these courses are taught at the Faculty of Economics and Management (FEM) of the Czech University of Life Science in Prague. While Mathematical Methods in Economics I and II are mandatory courses, ACQM and ACQA are voluntary (elective) courses. The paper compares study results linked to gender and field of study, and examines the correlation between the results in individual courses.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education 2014
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
491-497
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague Faculty of Economics and Management
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—