Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STUDY RESULTS IN NON-MATHEMATICAL ELECTIVE VS MANDATORY MATHEMATICAL COURSES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A64156" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:64156 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STUDY RESULTS IN NON-MATHEMATICAL ELECTIVE VS MANDATORY MATHEMATICAL COURSES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper is concerned with the comparison of study results in the courses Mathematical Methods in Economics (I and II), on the one hand, and Agricultural Commodity Quality and Marketing (ACQM) and Agricultural Commodity Quality Analysis (ACQA),on the other hand, which are part of the course programs for Business and Administration and for Economics and Management. All these courses are taught at the Faculty of Economics and Management (FEM) of the Czech University of Life Science in Prague. While Mathematical Methods in Economics I and II are mandatory courses, ACQM and ACQA are voluntary (elective) courses. The paper compares study results linked to gender and field of study, and examines the correlation between the results in individual courses.

  • Název v anglickém jazyce

    STUDY RESULTS IN NON-MATHEMATICAL ELECTIVE VS MANDATORY MATHEMATICAL COURSES

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper is concerned with the comparison of study results in the courses Mathematical Methods in Economics (I and II), on the one hand, and Agricultural Commodity Quality and Marketing (ACQM) and Agricultural Commodity Quality Analysis (ACQA),on the other hand, which are part of the course programs for Business and Administration and for Economics and Management. All these courses are taught at the Faculty of Economics and Management (FEM) of the Czech University of Life Science in Prague. While Mathematical Methods in Economics I and II are mandatory courses, ACQM and ACQA are voluntary (elective) courses. The paper compares study results linked to gender and field of study, and examines the correlation between the results in individual courses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education 2014

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    491-497

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku