Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematical models of the work contour in project management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A64899" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:64899 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematical models of the work contour in project management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the ?Student Syndrome? phenomenon and its expression using different mathematical models. Every existing task in any project is, to a higher or lower extent, determined by the effect of the human agent, which commonly takes the Student's syndrome form. The inefficiency of a number of projects in practice is largely caused by an unsuccessful realization of partial tasks. The effect of the human agent is in this respect fundamental. The human agent, as an allocated resource in the task, is liable to a number of non-specified impacts and stimuli, and as such s/he is rather versatile in his/her behaviour. The versatility of the human agent in projects can be described by the ?Student Syndrome? phenomenon. If the ?Student Syndrome? phenomenon could be completely expressed by means of a mathematical model, it would be possible to improve the prediction of its impact on project tasks, and therefore to exploit the resources allocated in the project more efficiently and pre

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical models of the work contour in project management

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the ?Student Syndrome? phenomenon and its expression using different mathematical models. Every existing task in any project is, to a higher or lower extent, determined by the effect of the human agent, which commonly takes the Student's syndrome form. The inefficiency of a number of projects in practice is largely caused by an unsuccessful realization of partial tasks. The effect of the human agent is in this respect fundamental. The human agent, as an allocated resource in the task, is liable to a number of non-specified impacts and stimuli, and as such s/he is rather versatile in his/her behaviour. The versatility of the human agent in projects can be described by the ?Student Syndrome? phenomenon. If the ?Student Syndrome? phenomenon could be completely expressed by means of a mathematical model, it would be possible to improve the prediction of its impact on project tasks, and therefore to exploit the resources allocated in the project more efficiently and pre

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 32nd International Conference on Mathematical Methods in Economics 2014

  • ISBN

    978-80-244-4209-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    518-523

  • Název nakladatele

    Palacký University, Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    10. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku