Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer Decision-Making Trends for the Purchase of Food Products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A65143" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:65143 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer Decision-Making Trends for the Purchase of Food Products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The market environment underwent a range of significant structural changes in the past decades, including changes of preferences and behavioral patterns of consumers. Significant factors include the entry of foreign chains and shops into the market, theintroduction of new business formats in the early nineties of the 20th century, the entry of the Czech Republic into EU structures, the economic crisis in the early 21st century and a range of other events which had a significant impact on consumer decision-making during the purchase of food products and changes in the consumer behavior. Currently, it is possible to document an increase of the number of persons ? customers with specific needs, which are determined by certain restrictions following for instance from diseases. When purchasing, these customers demand and require, both in retail and in restaurants non-standard or specific types of food and meals. To ensure that these customers-consumers are not discriminated with respect to

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer Decision-Making Trends for the Purchase of Food Products

  • Popis výsledku anglicky

    The market environment underwent a range of significant structural changes in the past decades, including changes of preferences and behavioral patterns of consumers. Significant factors include the entry of foreign chains and shops into the market, theintroduction of new business formats in the early nineties of the 20th century, the entry of the Czech Republic into EU structures, the economic crisis in the early 21st century and a range of other events which had a significant impact on consumer decision-making during the purchase of food products and changes in the consumer behavior. Currently, it is possible to document an increase of the number of persons ? customers with specific needs, which are determined by certain restrictions following for instance from diseases. When purchasing, these customers demand and require, both in retail and in restaurants non-standard or specific types of food and meals. To ensure that these customers-consumers are not discriminated with respect to

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87994-14-6

  • Počet stran knihy

    83

  • Název nakladatele

    PowerPrint

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy