Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovation in the internal trade as a determinant of changes of purchasing behavior of consumers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A69340" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:69340 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovation in the internal trade as a determinant of changes of purchasing behavior of consumers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Processes of globalization and the CZ EU accession influenced the external environment of the life of society and a gradual, though very slow and differential change in the determinants of consumer behavior occurred. Individual customer groups enter themarket with still usually higher requirements, which are determined by life experience, work habits, financial situation, but also a certain medical condition or predisposition or family traditions, etc. The decision-making process when purchasing goodsand services is influenced by innovations in manufacturing, distribution, purchase, sale or postponement of products. Young people are entering the market with extensive application of modern technologies, customers with certain medical restrictions withconcern about the availability of goods and services, seniors mostly with greater caution and skepticism to changes when deciding whether to buy or not to buy. This paper addresses the question to what extent the "explosion" of innovatio

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation in the internal trade as a determinant of changes of purchasing behavior of consumers

  • Popis výsledku anglicky

    Processes of globalization and the CZ EU accession influenced the external environment of the life of society and a gradual, though very slow and differential change in the determinants of consumer behavior occurred. Individual customer groups enter themarket with still usually higher requirements, which are determined by life experience, work habits, financial situation, but also a certain medical condition or predisposition or family traditions, etc. The decision-making process when purchasing goodsand services is influenced by innovations in manufacturing, distribution, purchase, sale or postponement of products. Young people are entering the market with extensive application of modern technologies, customers with certain medical restrictions withconcern about the availability of goods and services, seniors mostly with greater caution and skepticism to changes when deciding whether to buy or not to buy. This paper addresses the question to what extent the "explosion" of innovatio

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Scientific Conference on Marketing Identity: Explosion of Innovations

  • ISBN

    978-80-8105-666-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    173-182

  • Název nakladatele

    UNIV SS CYRIL & METHODIUS TRNAVA-UCM TRNAVA, FAC MASS MEDIA COMMUNICATION, NAM J HERDU 2 917 01, TRNAVA, SLOVAK REPUBLIC 2012, SLOVAKIA

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    4. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000358899600012