Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RURAL COMMUNITY SCHOOLS IN THE CZECH REPUBLIC FROM PARTICIPANTS' PERSPECTIVES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A74010" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:74010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    RURAL COMMUNITY SCHOOLS IN THE CZECH REPUBLIC FROM PARTICIPANTS' PERSPECTIVES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is based on the concepts of the learning society and community-led local development, specifically focused on community education in rural areas of the Czech Republic. The research question is connected with evaluation of the significance of Rural Community Schools for rural municipalities, from the perspectives of participants in educational courses. The aim is fulfilled through a secondary analysis of Rural Community Schools websites and mainly through primary research carried out by a questionnaire survey and additional semi-standardised interviews conducted with course participants. The results of the study show that participants in educational courses evaluate RCSs as important organisations for promoting human capital within rural areas. However, cooperation with Local Action Groups should shift the perception of RCSs from educational organisations to the broader concept of community education - the promotion of rural development.

  • Název v anglickém jazyce

    RURAL COMMUNITY SCHOOLS IN THE CZECH REPUBLIC FROM PARTICIPANTS' PERSPECTIVES

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is based on the concepts of the learning society and community-led local development, specifically focused on community education in rural areas of the Czech Republic. The research question is connected with evaluation of the significance of Rural Community Schools for rural municipalities, from the perspectives of participants in educational courses. The aim is fulfilled through a secondary analysis of Rural Community Schools websites and mainly through primary research carried out by a questionnaire survey and additional semi-standardised interviews conducted with course participants. The results of the study show that participants in educational courses evaluate RCSs as important organisations for promoting human capital within rural areas. However, cooperation with Local Action Groups should shift the perception of RCSs from educational organisations to the broader concept of community education - the promotion of rural development.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 14TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2017 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    137-144

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600017