Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SOCIODEMOGRAPHIC FACTORS FOR THE DEVELOPMENT OF RURAL COMMUNITY SCHOOLS IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A77755" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:77755 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SOCIODEMOGRAPHIC FACTORS FOR THE DEVELOPMENT OF RURAL COMMUNITY SCHOOLS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is based on the concepts of learning regions and endogenous rural development, with a specific focus on community education in rural areas in the Czech Republic. The research question is connected with the identification of the significance of sociodemographic factors for the localisation of Rural Community Schools within particular rural municipalities. The aim is achieved through a secondary analysis of sociodemographic data and rural community school (RCS) websites and also through primary research carried out by semi-standardised interviews conducted with community coordinators. The results of the study show that objective sociodemographic conditions are not very important for the localisation of RCSs. Only size of the municipality, educational structure and, to a certain extent, level of unemployment slightly affect the activity and successful development of RCSs. The results of our research show the predominance of subjective over objective conditions for the development of RCSs.

  • Název v anglickém jazyce

    SOCIODEMOGRAPHIC FACTORS FOR THE DEVELOPMENT OF RURAL COMMUNITY SCHOOLS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is based on the concepts of learning regions and endogenous rural development, with a specific focus on community education in rural areas in the Czech Republic. The research question is connected with the identification of the significance of sociodemographic factors for the localisation of Rural Community Schools within particular rural municipalities. The aim is achieved through a secondary analysis of sociodemographic data and rural community school (RCS) websites and also through primary research carried out by semi-standardised interviews conducted with community coordinators. The results of the study show that objective sociodemographic conditions are not very important for the localisation of RCSs. Only size of the municipality, educational structure and, to a certain extent, level of unemployment slightly affect the activity and successful development of RCSs. The results of our research show the predominance of subjective over objective conditions for the development of RCSs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50900 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2018 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    110-116

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    6. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300014