Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CONDITIONS FOR DEVELOPMENT OF RURAL COMMUNITY EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A74848" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:74848 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2017.100301" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2017.100301</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2017.100301" target="_blank" >10.7160/eriesj.2017.100301</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CONDITIONS FOR DEVELOPMENT OF RURAL COMMUNITY EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is based on the concepts of the learning society and community-led local development, specifically focused on community education in rural areas of the Czech Republic. The research questions are connected with the identification of objective and subjective conditions for the development of community education and with the development of activities of Rural Community Schools, both from the supply and demand perspectives. The aim is fulfilled through a secondary analysis of Rural Community Schools websites and mainly through primary research carried out by interviewing techniques with a high level of standardisation, conducted with the main actors (Community Coordinators) of Rural Community Schools. The results of the study show the higher importance of subjective conditions for the successful development of community education in the Czech Republic. The paper also identifies the demand for educational activities provided by Rural Community Schools as a positive factor in th

  • Název v anglickém jazyce

    CONDITIONS FOR DEVELOPMENT OF RURAL COMMUNITY EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is based on the concepts of the learning society and community-led local development, specifically focused on community education in rural areas of the Czech Republic. The research questions are connected with the identification of objective and subjective conditions for the development of community education and with the development of activities of Rural Community Schools, both from the supply and demand perspectives. The aim is fulfilled through a secondary analysis of Rural Community Schools websites and mainly through primary research carried out by interviewing techniques with a high level of standardisation, conducted with the main actors (Community Coordinators) of Rural Community Schools. The results of the study show the higher importance of subjective conditions for the successful development of community education in the Czech Republic. The paper also identifies the demand for educational activities provided by Rural Community Schools as a positive factor in th

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

    1803-1617

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    64-70

  • Kód UT WoS článku

    000415624200002

  • EID výsledku v databázi Scopus