Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nabídka potravin pro zvláštní výživu určenou osobám s nesnášenlivostí lepku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A74261" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:74261 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nabídka potravin pro zvláštní výživu určenou osobám s nesnášenlivostí lepku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Počet zákazníků spotřebitelů, kteří mají problémy při konzumaci potravin, které obsahují lepek, se neustále zvětšuje. Spotřebitelů s tímto omezením, zejména nižšího věku, přibývá. Celiaci musí upravit svůj stravovací režim (bezlepková dieta), vyhledávat a nakupovat potraviny přirozeně bezlepkové nebo obsahující lepek jen v povoleném množství (Nařízení (ES) č. 41,2009). Problémy u celiaků se projevují nejen v oblasti fyzického zdraví, v sociální oblasti (pocit vyloučení ze společnosti), v psychologické oblasti (pocity deprese a úzkosti), ale zejména v oblasti stravování jako nutnost přípravy bezlepkových pokrmů a omezenost ve veřejném stravování včetně cestování (Lee, Newman 2003, Sverker, Hensing, Hallert 2005, Sverker et al. 2009). Ve výzkumném projektu ve vazbě a návaznosti na hodnocení situace na českém trhu, který nabízí tyto potraviny, je sledována nabídka (dostupnost) a její parametry při rozhodování celiaků o nákupu bezlepkových potravin. Součástí příspěvku je zhodnocení stavu nabídky bezlepko

  • Název v anglickém jazyce

    The offering of the special nutrition food intended for people with gluten intolerance

  • Popis výsledku anglicky

    The number of customers consumers who have problems when eating foods that contain gluten, is constantly increasing. Especially the number of lower age consumers with this restriction is increasing. Celiacs must adjust their dietary regime (gluten free diet), search and buy food naturally gluten-free or containing gluten only in the permissible amount (Regulation (EC) no. 41,2009). The problems with Celiacs are manifested not only in the field of physical health, in the social sphere (the feeling of social exclusion), in the psychological field (feelings of depression and anxiety), but especially in the catering area as necessity of preparing gluten-free meals and limited public catering including travel (Lee Newman 2003, Sverker, Hensing, Hallert 2005, Sverker et al. 2009). In a research project in custody and following an evaluation of the situation on the Czech market that offers these foods, the supply (availability) and its parameters when deciding to purchase Celiacs gluten-free foods are monit

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Auspicia

  • ISSN

    1214-4967

  • e-ISSN

    1214-4967

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    183-189

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus