Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

REDUCING REVENUES VARIABILITY IN AGRICULTURE AND FOOD SECTORS BY SETTINGS OF 4C MARKETING MIX FACTORS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A75460" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:75460 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    REDUCING REVENUES VARIABILITY IN AGRICULTURE AND FOOD SECTORS BY SETTINGS OF 4C MARKETING MIX FACTORS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development and retention of possible profitable customer relationships are crucial factors for the economics performance of today European agriculture. Companies from food and agriculture sectors very often need to be concerned with the future revenue, and also profit flows associated with the continuing satisfaction retention of their key customers. The agriculture businesses that do not recognize the empirical rules overspend in marketing to hold very low profitable ( or unprofitable) clients and do not invest enough effort to keeping high-profitable clients. The objective is to find dynamic operating conditions for the best possible settings of the 4C agriculture marketing mix. The 4C concept is an alternative to the marketing mix 4P. While the 4P marketing mix regarding business mix, then 4C is from a customer perspective.

  • Název v anglickém jazyce

    REDUCING REVENUES VARIABILITY IN AGRICULTURE AND FOOD SECTORS BY SETTINGS OF 4C MARKETING MIX FACTORS

  • Popis výsledku anglicky

    The development and retention of possible profitable customer relationships are crucial factors for the economics performance of today European agriculture. Companies from food and agriculture sectors very often need to be concerned with the future revenue, and also profit flows associated with the continuing satisfaction retention of their key customers. The agriculture businesses that do not recognize the empirical rules overspend in marketing to hold very low profitable ( or unprofitable) clients and do not invest enough effort to keeping high-profitable clients. The objective is to find dynamic operating conditions for the best possible settings of the 4C agriculture marketing mix. The 4C concept is an alternative to the marketing mix 4P. While the 4P marketing mix regarding business mix, then 4C is from a customer perspective.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AGRARIAN PERSPECTIVES XXVI: COMPETITIVENESS OF EUROPEAN AGRICULTURE AND FOOD SECTORS

  • ISBN

    978-80-213-2787-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    2464-4781

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    198-203

  • Název nakladatele

    CULS Prague, Fac Econ and Management, Dept Management, Prague, Czech Republic.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    13. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000417392400026