REDUCING REVENUES VARIABILITY IN AGRICULTURE AND FOOD SECTORS BY SETTINGS OF 4C MARKETING MIX FACTORS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A75460" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:75460 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
REDUCING REVENUES VARIABILITY IN AGRICULTURE AND FOOD SECTORS BY SETTINGS OF 4C MARKETING MIX FACTORS
Popis výsledku v původním jazyce
The development and retention of possible profitable customer relationships are crucial factors for the economics performance of today European agriculture. Companies from food and agriculture sectors very often need to be concerned with the future revenue, and also profit flows associated with the continuing satisfaction retention of their key customers. The agriculture businesses that do not recognize the empirical rules overspend in marketing to hold very low profitable ( or unprofitable) clients and do not invest enough effort to keeping high-profitable clients. The objective is to find dynamic operating conditions for the best possible settings of the 4C agriculture marketing mix. The 4C concept is an alternative to the marketing mix 4P. While the 4P marketing mix regarding business mix, then 4C is from a customer perspective.
Název v anglickém jazyce
REDUCING REVENUES VARIABILITY IN AGRICULTURE AND FOOD SECTORS BY SETTINGS OF 4C MARKETING MIX FACTORS
Popis výsledku anglicky
The development and retention of possible profitable customer relationships are crucial factors for the economics performance of today European agriculture. Companies from food and agriculture sectors very often need to be concerned with the future revenue, and also profit flows associated with the continuing satisfaction retention of their key customers. The agriculture businesses that do not recognize the empirical rules overspend in marketing to hold very low profitable ( or unprofitable) clients and do not invest enough effort to keeping high-profitable clients. The objective is to find dynamic operating conditions for the best possible settings of the 4C agriculture marketing mix. The 4C concept is an alternative to the marketing mix 4P. While the 4P marketing mix regarding business mix, then 4C is from a customer perspective.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AGRARIAN PERSPECTIVES XXVI: COMPETITIVENESS OF EUROPEAN AGRICULTURE AND FOOD SECTORS
ISBN
978-80-213-2787-0
ISSN
—
e-ISSN
2464-4781
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
198-203
Název nakladatele
CULS Prague, Fac Econ and Management, Dept Management, Prague, Czech Republic.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
13. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000417392400026