Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FINANCIAL LITERACY OF UNIVERSITY STUDENTS IN THE AREA OF EXTERNAL FINANCING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A76776" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:76776 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11510/18:10378558

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    FINANCIAL LITERACY OF UNIVERSITY STUDENTS IN THE AREA OF EXTERNAL FINANCING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this paper is to examine the level of financial literacy among full-time university students in terms of their knowledge of basic concepts related to the possibility to draw on external financial resources. The primary data presented here were collected through a survey (n = 446) conducted in 2017 among students at the Faculty of Physical Education and Sports, Charles University. The survey suggests that 64,35% of respondents know the difference between the terms debit card and credit card, but only 50,87% of them are able to define the difference correctly. As few as 29,60% of respondents know the acronym APR, of whom 84,09% can explain the term. The ability to explain the meaning of the term lease and loan was shown by 38,12% of respondents. Statistical analysis of the data indicated a demonstrable correlation between the level of study and the answers to the questions above.

  • Název v anglickém jazyce

    FINANCIAL LITERACY OF UNIVERSITY STUDENTS IN THE AREA OF EXTERNAL FINANCING

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is to examine the level of financial literacy among full-time university students in terms of their knowledge of basic concepts related to the possibility to draw on external financial resources. The primary data presented here were collected through a survey (n = 446) conducted in 2017 among students at the Faculty of Physical Education and Sports, Charles University. The survey suggests that 64,35% of respondents know the difference between the terms debit card and credit card, but only 50,87% of them are able to define the difference correctly. As few as 29,60% of respondents know the acronym APR, of whom 84,09% can explain the term. The ability to explain the meaning of the term lease and loan was shown by 38,12% of respondents. Statistical analysis of the data indicated a demonstrable correlation between the level of study and the answers to the questions above.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2018

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-744X

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    394-401

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300050