Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EVALUATION OF KNOWLEDGE RELATED TO FINANCE IN STUDENTS OF SELECTED CZECH UNIVERSITIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79234" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79234 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11510/19:10396578

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EVALUATION OF KNOWLEDGE RELATED TO FINANCE IN STUDENTS OF SELECTED CZECH UNIVERSITIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this paper is to evaluate the level of financial literacy possessed by students in relation to their knowledge of terminology and attitudes. The primary data were acquired through quantitative research survey (n = 585). The respondents were students at selected faculties of two universities. These faculties specializations always differed: at every university a faculty focused on economy and a faculty focused on agriculture were picked. The results show that only 54,5% (320) of the respondents were able to correctly characterize the term inflation. Only 29,2% (171) of the respondents knew the real difference between the terms leasing and credit. Barely a quarter of the respondents (24,8%, 145) were able to correctly define the term APR. A statistical analysis of the data only showed a provable dependency between the respondent saving some of their income for unpredictable situations and the respondents field of study.

  • Název v anglickém jazyce

    EVALUATION OF KNOWLEDGE RELATED TO FINANCE IN STUDENTS OF SELECTED CZECH UNIVERSITIES

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper is to evaluate the level of financial literacy possessed by students in relation to their knowledge of terminology and attitudes. The primary data were acquired through quantitative research survey (n = 585). The respondents were students at selected faculties of two universities. These faculties specializations always differed: at every university a faculty focused on economy and a faculty focused on agriculture were picked. The results show that only 54,5% (320) of the respondents were able to correctly characterize the term inflation. Only 29,2% (171) of the respondents knew the real difference between the terms leasing and credit. Barely a quarter of the respondents (24,8%, 145) were able to correctly define the term APR. A statistical analysis of the data only showed a provable dependency between the respondent saving some of their income for unpredictable situations and the respondents field of study.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2019

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    13-20

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500002