Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FINANCIAL LITERACY OF UNIVERSITY STUDENTS IN THE CONTEXT OF THEIR KNOWLEDGE OF EXTERNAL FINANCING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A85427" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:85427 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.pef.czu.cz/en" target="_blank" >https://erie.pef.czu.cz/en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    FINANCIAL LITERACY OF UNIVERSITY STUDENTS IN THE CONTEXT OF THEIR KNOWLEDGE OF EXTERNAL FINANCING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An understanding of this issue and the knowledge related to it are becoming increasingly important in the context of financial literacy as well as other contexts. The objective of paper is to examine, based on data collected from primary research, the awareness and understanding of leasing and credit and credit and debit cards among students from three selected universities in the Czech Republic. The primary research was conducted with the participation of 1 437 respondents (n = 1 437). Their understanding of the terms of leasing and credit were investigated. The difference between these two terms was correctly described by 38,00% (546) of respondents while the remaining 62,00% (891) failed to explain the difference correctly. Of the total number of respondents, 72,09% (1,036) assume they know the difference between the credit and debit cards and more than a quarter, or 27,91% (401) admitted that they did not know the difference.

  • Název v anglickém jazyce

    FINANCIAL LITERACY OF UNIVERSITY STUDENTS IN THE CONTEXT OF THEIR KNOWLEDGE OF EXTERNAL FINANCING

  • Popis výsledku anglicky

    An understanding of this issue and the knowledge related to it are becoming increasingly important in the context of financial literacy as well as other contexts. The objective of paper is to examine, based on data collected from primary research, the awareness and understanding of leasing and credit and credit and debit cards among students from three selected universities in the Czech Republic. The primary research was conducted with the participation of 1 437 respondents (n = 1 437). Their understanding of the terms of leasing and credit were investigated. The difference between these two terms was correctly described by 38,00% (546) of respondents while the remaining 62,00% (891) failed to explain the difference correctly. Of the total number of respondents, 72,09% (1,036) assume they know the difference between the credit and debit cards and more than a quarter, or 27,91% (401) admitted that they did not know the difference.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS 18TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION

  • ISBN

    978-80-213-3108-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    30-38

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku