Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer Experience with Organic Food: Global View

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A78084" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:78084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ejfa.me/index.php/journal/article/view/1856" target="_blank" >http://ejfa.me/index.php/journal/article/view/1856</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.9755/ejfa.2018.v30.i11.1856" target="_blank" >10.9755/ejfa.2018.v30.i11.1856</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer Experience with Organic Food: Global View

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, organic food production has been rising dramatically both in the EU and the USA. Previous research on consumer perception of organic food has mainly employed questionnaire survey methods. However, in the current age of the social network phenomenon, social media could prove to be a rich source of data. Increasingly, consumers are using social networks to share personal attitudes and experiences. This shared content could inform us about consumer opinions. Social network analysis and related sentiment analysis could allow identification of consumers experience and feelings about organic food. We investigated the perception of organic food using 1,325,435 Instagram interactions by 313,883 users worldwide. The data were recorded between July 4, 2016, and April 19, 2017. We identified three major hashtag areas healthy, vegan, and clean food. The sentiment analysis revealed three dominant areas related to the organicfood hashtag feelings, taste, and appearance. Cluster analysis extracted

  • Název v anglickém jazyce

    Customer Experience with Organic Food: Global View

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, organic food production has been rising dramatically both in the EU and the USA. Previous research on consumer perception of organic food has mainly employed questionnaire survey methods. However, in the current age of the social network phenomenon, social media could prove to be a rich source of data. Increasingly, consumers are using social networks to share personal attitudes and experiences. This shared content could inform us about consumer opinions. Social network analysis and related sentiment analysis could allow identification of consumers experience and feelings about organic food. We investigated the perception of organic food using 1,325,435 Instagram interactions by 313,883 users worldwide. The data were recorded between July 4, 2016, and April 19, 2017. We identified three major hashtag areas healthy, vegan, and clean food. The sentiment analysis revealed three dominant areas related to the organicfood hashtag feelings, taste, and appearance. Cluster analysis extracted

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Emirates Journal of Food and Agriculture

  • ISSN

    2079-052X

  • e-ISSN

    2079-0538

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    918-926

  • Kód UT WoS článku

    000458211900002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85060877847