Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Organic Wine as an Instagram Star Using Design Thinking Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A84689" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:84689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.amazon.com/Transdisciplinary-Sustainability-Publishing-Strategic-Marketing/dp/0128178213" target="_blank" >https://www.amazon.com/Transdisciplinary-Sustainability-Publishing-Strategic-Marketing/dp/0128178213</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Organic Wine as an Instagram Star Using Design Thinking Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As consumers become more interested in organic wine, wine marketing practitioners are turning to social media as rich sources of data about consumers oppinions. This chapter presents an analysis of data related to organic wine that were obtained from hundreds of thousands of global users on Instagram, using the concept of design thinking and its key principles, with emphasis on consumer empathy. To be able to understand the specific segment of organic wine consumers, we have focused on Instagram. To record communication on this social media network, we used a script that indexes messages from users worldwide into a database. The script recorded messages that included the chosen hashtag, hashtag organicwine, between April 4, 2015 and November 6, 2018. During this period, the script detected 6240 messages from 4650 unique users. A sentiment analysis was implemented using a Netlytic program module, this analysis assessed adjectives used in areas related to hashtag organicwine, and the Gee Whiz Labs

  • Název v anglickém jazyce

    Organic Wine as an Instagram Star Using Design Thinking Approach

  • Popis výsledku anglicky

    As consumers become more interested in organic wine, wine marketing practitioners are turning to social media as rich sources of data about consumers oppinions. This chapter presents an analysis of data related to organic wine that were obtained from hundreds of thousands of global users on Instagram, using the concept of design thinking and its key principles, with emphasis on consumer empathy. To be able to understand the specific segment of organic wine consumers, we have focused on Instagram. To record communication on this social media network, we used a script that indexes messages from users worldwide into a database. The script recorded messages that included the chosen hashtag, hashtag organicwine, between April 4, 2015 and November 6, 2018. During this period, the script detected 6240 messages from 4650 unique users. A sentiment analysis was implemented using a Netlytic program module, this analysis assessed adjectives used in areas related to hashtag organicwine, and the Gee Whiz Labs

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Transdisciplinary Case Studies on Design for Food and Sustainability 1st Edition

  • ISBN

    9780128178218

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    211-232

  • Počet stran knihy

    352

  • Název nakladatele

    Woodhead Publishing - Elsevier

  • Místo vydání

    Roma Tre University, Rome, Italy

  • Kód UT WoS kapitoly