Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Leadership and Effective Institutional Economics Design in the Context of Education Reforms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A81629" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:81629 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2227-7099/8/2/27" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2227-7099/8/2/27</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/economies8020027" target="_blank" >10.3390/economies8020027</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Leadership and Effective Institutional Economics Design in the Context of Education Reforms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, the most typical reforms in higher education are conducted through the reorganization of universities either in the form of a merger, acquisition, or new status attainment. As a result, universities which educate local leaders for their respective national economies and have a profound impact on the regional economic development, as well as the composition of the labor market and intellectual potential, often encounter negative economic outcomes. The reforms that are imposed by the policymakers from above often hamper the development of universities and prevent them from fulfilling their roles described above. The process of reforming higher education in Russia is in many ways similar to the changes in the higher education systems of other European countries, in particular in post Communist transition economies. Firstly, this process went through the integration into the global market of educational services. Secondly, it proceeded with the rethinking of the role of the university as a self

  • Název v anglickém jazyce

    Leadership and Effective Institutional Economics Design in the Context of Education Reforms

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, the most typical reforms in higher education are conducted through the reorganization of universities either in the form of a merger, acquisition, or new status attainment. As a result, universities which educate local leaders for their respective national economies and have a profound impact on the regional economic development, as well as the composition of the labor market and intellectual potential, often encounter negative economic outcomes. The reforms that are imposed by the policymakers from above often hamper the development of universities and prevent them from fulfilling their roles described above. The process of reforming higher education in Russia is in many ways similar to the changes in the higher education systems of other European countries, in particular in post Communist transition economies. Firstly, this process went through the integration into the global market of educational services. Secondly, it proceeded with the rethinking of the role of the university as a self

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economies

  • ISSN

    2227-7099

  • e-ISSN

    2227-7099

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

    000551222000002

  • EID výsledku v databázi Scopus