Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Staff Recruitment in Preuniversity Education Case of Albania

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A81799" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:81799 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41340/20:81799

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Staff Recruitment in Preuniversity Education Case of Albania

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recruiting quality teachers is significantly important because high-quality teachers are considered to be paramount for students success. However, particularly in developing countries recruiting and selection processes are often deemed to be biased and not sufficiently transparent. As such, this article seeks to address transparency and fairness issues. For this purpose, a sample of 5 prospective teachers and 4 criteria were analyzed by using the fuzzy TOPSIS technique for order preference by similarity to ideal solutions which is a method widely applied to deal with problems in multi criteria decision making. In addition, results, as well as recruitment criteria and their importance weights, are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Staff Recruitment in Preuniversity Education Case of Albania

  • Popis výsledku anglicky

    Recruiting quality teachers is significantly important because high-quality teachers are considered to be paramount for students success. However, particularly in developing countries recruiting and selection processes are often deemed to be biased and not sufficiently transparent. As such, this article seeks to address transparency and fairness issues. For this purpose, a sample of 5 prospective teachers and 4 criteria were analyzed by using the fuzzy TOPSIS technique for order preference by similarity to ideal solutions which is a method widely applied to deal with problems in multi criteria decision making. In addition, results, as well as recruitment criteria and their importance weights, are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Conference, Efficiency and Responsibility in Education 2020

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    324-331

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku