Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparative Analysis of Private Labels—Private Labels from the Point of View of a Millennial Customer in Slovakia, Czech Republic and Hungary

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A83591" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:83591 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/12/23/9822/htm" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/12/23/9822/htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su12239822" target="_blank" >10.3390/su12239822</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparative Analysis of Private Labels—Private Labels from the Point of View of a Millennial Customer in Slovakia, Czech Republic and Hungary

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper is focused on the issues of private labels, their establishment, perception and preference by selected groups of respondents, namely consumers under the age of 25 and also inhabitants of selected V4 countries (Slovakia, Hungary and Czech Republic). An anonymous questionnaire survey was chosen as the main research method. A total of 3038 respondents aged under 25 participated 1064 respondents were from Slovakia, 973 from Hungary and 1001 from Czech Republic. This research method was subsequently supplemented with selected statistical methods evaluated in the XL Stat statistical program, SAS Enterprise Guide 7,1 and SAS 9,4, where hypotheses were examined by Pearson s Chi Square Test, Mantel Haenszel Chi-square test, Cramer s V contingency coefficient, Pearson s correlation coefficient, Friedman s test, Kruskal Wallis test, Correspondence analysis and Phi Coefficient. The results of the survey can be perceived more than positively as most of the respondents declared that they knew t

  • Název v anglickém jazyce

    Comparative Analysis of Private Labels—Private Labels from the Point of View of a Millennial Customer in Slovakia, Czech Republic and Hungary

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper is focused on the issues of private labels, their establishment, perception and preference by selected groups of respondents, namely consumers under the age of 25 and also inhabitants of selected V4 countries (Slovakia, Hungary and Czech Republic). An anonymous questionnaire survey was chosen as the main research method. A total of 3038 respondents aged under 25 participated 1064 respondents were from Slovakia, 973 from Hungary and 1001 from Czech Republic. This research method was subsequently supplemented with selected statistical methods evaluated in the XL Stat statistical program, SAS Enterprise Guide 7,1 and SAS 9,4, where hypotheses were examined by Pearson s Chi Square Test, Mantel Haenszel Chi-square test, Cramer s V contingency coefficient, Pearson s correlation coefficient, Friedman s test, Kruskal Wallis test, Correspondence analysis and Phi Coefficient. The results of the survey can be perceived more than positively as most of the respondents declared that they knew t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

    2071-1050

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    23

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

    000597907600001

  • EID výsledku v databázi Scopus