Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Contemporary Approach to Managing Social Responsibility in Relation to Employees as Perceived in Academic Papers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A83731" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:83731 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/20:43902712

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/315" target="_blank" >https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/315</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2020.130301" target="_blank" >10.7160/eriesj.2020.130301</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Contemporary Approach to Managing Social Responsibility in Relation to Employees as Perceived in Academic Papers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this paper is to summarize the current state-of-the-art trends in academic literature and thereafter, based on the findings, propose a broader contemporary conceptual approach to managing CSR in relation to employees. The results suggest a positive causal relationship between CSR and desirable employee behaviour, with job satisfaction often playing the function of a mediator. The findings also suggest that adding CSR to HRM practices could improve work attitudes of employees. In doing so, full compatibility with other concepts and principles across the organization is a premise.

  • Název v anglickém jazyce

    A Contemporary Approach to Managing Social Responsibility in Relation to Employees as Perceived in Academic Papers

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is to summarize the current state-of-the-art trends in academic literature and thereafter, based on the findings, propose a broader contemporary conceptual approach to managing CSR in relation to employees. The results suggest a positive causal relationship between CSR and desirable employee behaviour, with job satisfaction often playing the function of a mediator. The findings also suggest that adding CSR to HRM practices could improve work attitudes of employees. In doing so, full compatibility with other concepts and principles across the organization is a premise.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

    1803-1617

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    101-112

  • Kód UT WoS článku

    000576797200002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85092088676