A Contemporary Approach to Managing Social Responsibility in Relation to Employees as Perceived in Academic Papers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A83731" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:83731 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12510/20:43902712
Výsledek na webu
<a href="https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/315" target="_blank" >https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/315</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2020.130301" target="_blank" >10.7160/eriesj.2020.130301</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Contemporary Approach to Managing Social Responsibility in Relation to Employees as Perceived in Academic Papers
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of this paper is to summarize the current state-of-the-art trends in academic literature and thereafter, based on the findings, propose a broader contemporary conceptual approach to managing CSR in relation to employees. The results suggest a positive causal relationship between CSR and desirable employee behaviour, with job satisfaction often playing the function of a mediator. The findings also suggest that adding CSR to HRM practices could improve work attitudes of employees. In doing so, full compatibility with other concepts and principles across the organization is a premise.
Název v anglickém jazyce
A Contemporary Approach to Managing Social Responsibility in Relation to Employees as Perceived in Academic Papers
Popis výsledku anglicky
The objective of this paper is to summarize the current state-of-the-art trends in academic literature and thereafter, based on the findings, propose a broader contemporary conceptual approach to managing CSR in relation to employees. The results suggest a positive causal relationship between CSR and desirable employee behaviour, with job satisfaction often playing the function of a mediator. The findings also suggest that adding CSR to HRM practices could improve work attitudes of employees. In doing so, full compatibility with other concepts and principles across the organization is a premise.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science
ISSN
2336-2375
e-ISSN
1803-1617
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
101-112
Kód UT WoS článku
000576797200002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85092088676