Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Everything but social: A study of Twitter accounts and social media management tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A84703" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:84703 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ap.pef.czu.cz/dl/88730?lang=en" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/dl/88730?lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Everything but social: A study of Twitter accounts and social media management tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The following work inspects the sources of Twitter messages, through two data sets in the Czech language. The first, is on a political topic and the second, on a non-political topic. We have found that while organic users capture about 85% of account both for political as for the nonpolitical topics, the use of social media management tools greatly differ between the two topics. While these management tools are not necessarily fully automated like bots, they cannot also be considered as organic users. When only focusing on commercial tools for tweets, a few well known social media management tools such as Hootsuite, Buffer, dlvr.it and Sprout Social capture 58% of the non-political messages, but as much as 82% of the political messages. These results strengthen the debate on the degree that Twitter can be used as a fair thermometer to capture authentic social-behavioral signals, as opposed to becoming a biased commercial communication tool. They also emphasize the important role of social m

  • Název v anglickém jazyce

    Everything but social: A study of Twitter accounts and social media management tools

  • Popis výsledku anglicky

    The following work inspects the sources of Twitter messages, through two data sets in the Czech language. The first, is on a political topic and the second, on a non-political topic. We have found that while organic users capture about 85% of account both for political as for the nonpolitical topics, the use of social media management tools greatly differ between the two topics. While these management tools are not necessarily fully automated like bots, they cannot also be considered as organic users. When only focusing on commercial tools for tweets, a few well known social media management tools such as Hootsuite, Buffer, dlvr.it and Sprout Social capture 58% of the non-political messages, but as much as 82% of the political messages. These results strengthen the debate on the degree that Twitter can be used as a fair thermometer to capture authentic social-behavioral signals, as opposed to becoming a biased commercial communication tool. They also emphasize the important role of social m

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 29th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXIX. Trends and Challenges of Agrarian Sector

  • ISBN

    978-80-213-3041-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    326-336

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic (virtual)

  • Datum konání akce

    16. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku