Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PERCEIVED PARENTAL STYLES AND ACADEMIC ACHIEVEMENT BY UNIVERSITY STUDENTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A88940" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:88940 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.pef.czu.cz/en/r-17410-proceedings-2021/proceedings-2021.html" target="_blank" >https://erie.pef.czu.cz/en/r-17410-proceedings-2021/proceedings-2021.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PERCEIVED PARENTAL STYLES AND ACADEMIC ACHIEVEMENT BY UNIVERSITY STUDENTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper follows the lineage of researches that reflect the importance of parental styles for the educational outcomes of their children, even in the stage of early adulthood. The goal of the research is to identify prevailing trends in parenting styles by students of the Czech University of Life Sciences by both of the parents separately, but also their correspondence. For this purpose, the self-reflective questionnaire of parenting styles based on dimensions of emotional relationships, requirements ad permissiveness was used. Moreover, the research aimed at revealing connections between parenting styles and academic achievement operationalized as an average grade from the first year of bachelor study. According to the results, the prevalent parenting styles in our research sample was slightly permissive. A significantly positive correlation between a negative emotional relationship with father and the average grade was found. The interpretations and possible consequences of the results a

  • Název v anglickém jazyce

    PERCEIVED PARENTAL STYLES AND ACADEMIC ACHIEVEMENT BY UNIVERSITY STUDENTS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper follows the lineage of researches that reflect the importance of parental styles for the educational outcomes of their children, even in the stage of early adulthood. The goal of the research is to identify prevailing trends in parenting styles by students of the Czech University of Life Sciences by both of the parents separately, but also their correspondence. For this purpose, the self-reflective questionnaire of parenting styles based on dimensions of emotional relationships, requirements ad permissiveness was used. Moreover, the research aimed at revealing connections between parenting styles and academic achievement operationalized as an average grade from the first year of bachelor study. According to the results, the prevalent parenting styles in our research sample was slightly permissive. A significantly positive correlation between a negative emotional relationship with father and the average grade was found. The interpretations and possible consequences of the results a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 18th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2021

  • ISBN

    978-80-213-3108-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    65-71

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    3. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku