Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stimuli of global social networks and their influence on users shopping behavior

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A89261" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:89261 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/abs/2021/40/shsconf_glob2021_02016/shsconf_glob2021_02016.html" target="_blank" >https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/abs/2021/40/shsconf_glob2021_02016/shsconf_glob2021_02016.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/202112902016" target="_blank" >10.1051/shsconf/202112902016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stimuli of global social networks and their influence on users shopping behavior

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research background: The paper addresses the business potential of social networks and the impact of incentives on the purchase behaviour of consumers. Social networks are the fastest growing marketing tool in the world with more than 4 billion users worldwide. These global platforms offer new tools, encourage interactivity, and allow consumers to participate in product marketing thanks to sharing their own content. Purpose of the article: The aim of the paper is a series of recommendations for small and micro businesses with a global audience. These recommendations are focused on the right choice of the marketing mix on social networks in order to optimize communication and sales activities. Methods: The paper is based on a qualitative methods of focus groups and semi structured interviews in order to characterize the perception of marketing incentives by users of these networks. The respondents of the research are users aged 18 25, which is also the most numerous group of active participants

  • Název v anglickém jazyce

    Stimuli of global social networks and their influence on users shopping behavior

  • Popis výsledku anglicky

    Research background: The paper addresses the business potential of social networks and the impact of incentives on the purchase behaviour of consumers. Social networks are the fastest growing marketing tool in the world with more than 4 billion users worldwide. These global platforms offer new tools, encourage interactivity, and allow consumers to participate in product marketing thanks to sharing their own content. Purpose of the article: The aim of the paper is a series of recommendations for small and micro businesses with a global audience. These recommendations are focused on the right choice of the marketing mix on social networks in order to optimize communication and sales activities. Methods: The paper is based on a qualitative methods of focus groups and semi structured interviews in order to characterize the perception of marketing incentives by users of these networks. The respondents of the research are users aged 18 25, which is also the most numerous group of active participants

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 21st International Scientific Conference Globalization and its Socio-Economic Consequences 2021

  • ISBN

  • ISSN

    2261-2424

  • e-ISSN

    2261-2424

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    0-10

  • Název nakladatele

    UNIVERSITY OF ZILINA, Faculty of Operation and Economics of Transport and Communications, Department of Economics

  • Místo vydání

    Zilina, Slovak Republic

  • Místo konání akce

    Zilina, Slovak Republic

  • Datum konání akce

    13. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku