Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prefer local over organic? Dilemma of Czech organic consumers within social discourse on Organic 3.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A92340" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:92340 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://jcea.agr.hr/en/issues/article/3297" target="_blank" >https://jcea.agr.hr/en/issues/article/3297</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5513/JCEA01/23.1.3297" target="_blank" >10.5513/JCEA01/23.1.3297</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prefer local over organic? Dilemma of Czech organic consumers within social discourse on Organic 3.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a qualitative study on the organic discourse from the perspectives of consumers in the Czech Republic. The main aim of the paper is to identify partial discourses among consumers in the Czech Republic within the framework of a communication concourse on organic farming as one of the sustainable initiatives within the context of the Organic 3,0 concept. The paper is based on Q methodology with 44 final statements which represent current respondents discourses (perspectives) on the organic sector. Results reveal that Czech organic consumers could be divided into 3 specific groups Convinced organic globalists, Modest organic localists and Convinced organic rationalists. The first group of consumers is convinced of the importance of organic farming at a global level and they emphasise the global economic importance of organic farming. The second group are protagonists of organic farming, despite seeing its shortcomings. In the terms of preferences, they rather prefer local food with r

  • Název v anglickém jazyce

    Prefer local over organic? Dilemma of Czech organic consumers within social discourse on Organic 3.0

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a qualitative study on the organic discourse from the perspectives of consumers in the Czech Republic. The main aim of the paper is to identify partial discourses among consumers in the Czech Republic within the framework of a communication concourse on organic farming as one of the sustainable initiatives within the context of the Organic 3,0 concept. The paper is based on Q methodology with 44 final statements which represent current respondents discourses (perspectives) on the organic sector. Results reveal that Czech organic consumers could be divided into 3 specific groups Convinced organic globalists, Modest organic localists and Convinced organic rationalists. The first group of consumers is convinced of the importance of organic farming at a global level and they emphasise the global economic importance of organic farming. The second group are protagonists of organic farming, despite seeing its shortcomings. In the terms of preferences, they rather prefer local food with r

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Central European Agriculture

  • ISSN

    1332-9049

  • e-ISSN

    1332-9049

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    192-206

  • Kód UT WoS článku

    000772210800019

  • EID výsledku v databázi Scopus