Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Employee Traning and Development and Competency-Based Approach: Any Realitionship?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A92845" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:92845 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/459/247" target="_blank" >https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/459/247</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2022.150405" target="_blank" >10.7160/eriesj.2022.150405</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Employee Traning and Development and Competency-Based Approach: Any Realitionship?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the relationship between the use of employee training and development and the competency-based approach. The objective of this article is to evaluate the use of the competency-based approach in employee training and development in organisations in the Czech Republic based on long-term research (n = 1,360) since the year 2013. The results showed that the competency-based approach in the management of organisations is utilized by only 21,8% of the organisations. An important finding is that 93,2% of organisations using the competencybased approach support employee training and development. The results confirmed that there is the relationship between the use of the competency-based approach and training and development in the organisation (p less than 0,001, Cramers V = 0,178) and also between the use of the competency-based approach and evaluation of training and development efficiency in the organisation (p less than 0,001, Cramers V = 0,299).

  • Název v anglickém jazyce

    Employee Traning and Development and Competency-Based Approach: Any Realitionship?

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the relationship between the use of employee training and development and the competency-based approach. The objective of this article is to evaluate the use of the competency-based approach in employee training and development in organisations in the Czech Republic based on long-term research (n = 1,360) since the year 2013. The results showed that the competency-based approach in the management of organisations is utilized by only 21,8% of the organisations. An important finding is that 93,2% of organisations using the competencybased approach support employee training and development. The results confirmed that there is the relationship between the use of the competency-based approach and training and development in the organisation (p less than 0,001, Cramers V = 0,178) and also between the use of the competency-based approach and evaluation of training and development efficiency in the organisation (p less than 0,001, Cramers V = 0,299).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

    2336-2375

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    242-250

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85144267957