Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MARKETING POSITIONING OF CULTIVATED MEAT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A92872" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:92872 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ap.pef.czu.cz/dl/109885?lang=en" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/dl/109885?lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MARKETING POSITIONING OF CULTIVATED MEAT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cultivated meat, as a product that can be characterized as a paradigm innovation, must be characterized for customers in terms of its marketing position before it can be marketed. The analysis of communication on the social network Instagram was chosen for this area in this research. Based on extracted data, which contained 2 264 messages created by 423 individual users - 97 of the posts which are published k on Instagram in connection with the hashtag cultivatedmeat to 5th March 2022. An analysis of communication on the Instagram social network in the field of cultivated meat identified five main areas that define cultivated meat: 1 sustainable meat 2 future food 3 alternative protein 4 clean meat 5 vegan food. The fifth very important area is the area of vegan food, which is an area that is widely discussed on social networks and is just raising the question for qualitative research. Is cultivated meat alternative meat for vegan?

  • Název v anglickém jazyce

    MARKETING POSITIONING OF CULTIVATED MEAT

  • Popis výsledku anglicky

    Cultivated meat, as a product that can be characterized as a paradigm innovation, must be characterized for customers in terms of its marketing position before it can be marketed. The analysis of communication on the social network Instagram was chosen for this area in this research. Based on extracted data, which contained 2 264 messages created by 423 individual users - 97 of the posts which are published k on Instagram in connection with the hashtag cultivatedmeat to 5th March 2022. An analysis of communication on the Instagram social network in the field of cultivated meat identified five main areas that define cultivated meat: 1 sustainable meat 2 future food 3 alternative protein 4 clean meat 5 vegan food. The fifth very important area is the area of vegan food, which is an area that is widely discussed on social networks and is just raising the question for qualitative research. Is cultivated meat alternative meat for vegan?

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AGRARIAN PERSPECTIVES XXXI. GREEN DEAL – FUTURE PERSPECTIVES PROCEEDINGS of the 31st International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-213-3211-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    49-57

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    14. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku