Cultural Awareness in Intercultural Language Teaching and Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F24%3A100721" target="_blank" >RIV/60460709:41110/24:100721 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fmed.uniba.sk/pracoviska/teoreticke-ustavy/ustav-lekarskej-terminologie-a-cudzich-jazykov-lf-uk/publikacie-ustavu/kvalita-jazykoveho-vzdelavania-na-vysokych-skolach-v-europe-viii/" target="_blank" >https://www.fmed.uniba.sk/pracoviska/teoreticke-ustavy/ustav-lekarskej-terminologie-a-cudzich-jazykov-lf-uk/publikacie-ustavu/kvalita-jazykoveho-vzdelavania-na-vysokych-skolach-v-europe-viii/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cultural Awareness in Intercultural Language Teaching and Learning
Popis výsledku v původním jazyce
Cultural awareness is fundamental in the realm of intercultural language teaching and learning, facilitating effective communication and fostering mutual understanding across diverse linguistic and cultural contexts. This paper explores the multifaceted dimensions of cultural awareness and its significance in language education. It delineates various aspects of language and culture and elucidates strategies for integrating cultural sensitivity into language teaching and learning practices. By examining the interplay between language, culture, and teaching methodologies, this paper aims to provide insights into fostering intercultural competence among language learners.
Název v anglickém jazyce
Cultural Awareness in Intercultural Language Teaching and Learning
Popis výsledku anglicky
Cultural awareness is fundamental in the realm of intercultural language teaching and learning, facilitating effective communication and fostering mutual understanding across diverse linguistic and cultural contexts. This paper explores the multifaceted dimensions of cultural awareness and its significance in language education. It delineates various aspects of language and culture and elucidates strategies for integrating cultural sensitivity into language teaching and learning practices. By examining the interplay between language, culture, and teaching methodologies, this paper aims to provide insights into fostering intercultural competence among language learners.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalita jazykového vzdelávania na vysokých školách v Európe VIII
ISBN
978-80-7435-934-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
145-154
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové, nakladatelství GAUDEAMUS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Univerzita Komenského, Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—