Vliv aktivizujících metod ve výuce Agrochemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F07%3A19151" target="_blank" >RIV/60460709:41210/07:19151 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv aktivizujících metod ve výuce Agrochemie
Popis výsledku v původním jazyce
Předmět Agrochemie vyučovaný na Fakultě agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů ČZU v Praze byl vybrán pro testování efektivnosti výuky běžnými výukovými metodami v porovnání s aktivizujícími metodami. Rovněž byl porovnáván vliv přátelské komunikace oproti anonymnímu přístupu vyučujícího. Pro experiment byly náhodně vybrány čtyři skupiny studentů prvního ročníku Agrochemie, které byly vyučovány jedním vyučujícím. Efektivita výuky byla stanovena podle bodového skóre studentů z testu zahrnující určitou látku. Pro absolutní určení znalostí studentů byl použit vstupní test, jimž byly zjištěny znalosti studentů, které získali jinde než v předmětu Agrochemie. Bylo zjištěno, že největší progrese dosáhli studenti ve skupině D, kde byly kombinovány aktivizující metody společně s neanonymním přístupem, druhé největší progrese dosáhli studenti skupiny B, kde se vyučovalo aktivizujícími metodami a přístupy vyučujícího byl anonymní. Na třetím místě skončili studenti ze skupiny A, kde byla v
Název v anglickém jazyce
The impact of activity-aided teaching in Agrochemistry
Popis výsledku anglicky
The Agrochemistry is taught in the bachelor cycle at the Faculty of Agrobiology, Food and Natural Resources of Czech University of Life Sciences Prague. This subject was chosen for testing of activity-aided teaching and the impact of good relations of students and teacher. Four groups of students were randomly chosen for the experiment, which had the same teacher. The efficiency of teaching was determinated according the student test score. For the determination of student?s progress was set up the entrance test. It has been founded, that the best progress was reached in testing group D (activity-aided teaching and good relations among teacher and students), and the second best progression was founded among students of group B (activity-aided teachingand standard relations among teacher and students). The second worst score had students from group A (standard teaching and good relations among teacher and students) and the worst score had students from group C (standard teaching and st
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
III. Mezinárodní konference k problematice přípravy učitelů pro přírodovědné a zemědělské předměty. Příprava učitelů v dekádě vzdělávání a výchovy k udržitelnému rozvoji.
ISBN
978-80-213-1608-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
10-11
Název nakladatele
ČZU v Praze
Místo vydání
ČZU v Praze
Místo konání akce
Tatranská Štrba SR
Datum konání akce
1. 2. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—