Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Energy consumption of public transit under rural and suburban conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F15%3A68150" target="_blank" >RIV/60460709:41310/15:68150 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Energy consumption of public transit under rural and suburban conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of paper is to investigate an energy consumption of public transit focused on regular commuting from suburban locations. Surveyed suburban settlements have become a part of ?urban sprawl? process in the suburbanized hinterland of Prague?s city. The 10 suburban settlements were selected for the purpose of the fuel consumption investigation. Obtained results have proved possibilities of significant fuel consumption savings under condition that the bus transit preference would be effectively used.The energy efficiency of bus public transit allows to achieve the similar energy consumption per passenger as an ordinary passenger car has at a low occupancy rate of bus.

  • Název v anglickém jazyce

    Energy consumption of public transit under rural and suburban conditions

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of paper is to investigate an energy consumption of public transit focused on regular commuting from suburban locations. Surveyed suburban settlements have become a part of ?urban sprawl? process in the suburbanized hinterland of Prague?s city. The 10 suburban settlements were selected for the purpose of the fuel consumption investigation. Obtained results have proved possibilities of significant fuel consumption savings under condition that the bus transit preference would be effectively used.The energy efficiency of bus public transit allows to achieve the similar energy consumption per passenger as an ordinary passenger car has at a low occupancy rate of bus.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agronomy Research

  • ISSN

    1406-894X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    585-595

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus