Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of ground and underground routes by analysing the operating parameters of a driven vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F16%3A70918" target="_blank" >RIV/60460709:41310/16:70918 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of ground and underground routes by analysing the operating parameters of a driven vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with an impact evaluation of the newly opened Prague’s tunnel complex (called “Blanka”) and it is focused on passenger car’s time savings and exhaust emissions production (floating car data - FCD). The tunnel complex connects two Prague’s districts from the west to the northeast. The drive’s distance, from origin to destination (OD), was 6.4 km. Two different routes were proposed for OD. The first route was led on surface roads, the second one led through the new tunnel complex. All drives were carried out during the afternoon rush hours and were conducted in both directions. The way of driving was affected only by the immediate and surrounding traffic situation and a driver respected all traffic regulation. The FCD were recorded with the support of OBD e.g. engine speed, engine load, MAF, velocity etc. during all drives. The PEMS emission analyser VMK for measuring and recording the instantaneous values of exhaust emissions (CO, CO2, NOX, HC, O2) with integrated GPS system was inst

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of ground and underground routes by analysing the operating parameters of a driven vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with an impact evaluation of the newly opened Prague’s tunnel complex (called “Blanka”) and it is focused on passenger car’s time savings and exhaust emissions production (floating car data - FCD). The tunnel complex connects two Prague’s districts from the west to the northeast. The drive’s distance, from origin to destination (OD), was 6.4 km. Two different routes were proposed for OD. The first route was led on surface roads, the second one led through the new tunnel complex. All drives were carried out during the afternoon rush hours and were conducted in both directions. The way of driving was affected only by the immediate and surrounding traffic situation and a driver respected all traffic regulation. The FCD were recorded with the support of OBD e.g. engine speed, engine load, MAF, velocity etc. during all drives. The PEMS emission analyser VMK for measuring and recording the instantaneous values of exhaust emissions (CO, CO2, NOX, HC, O2) with integrated GPS system was inst

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    15th International Scientific Conference on Engineering for Rural Development 2016

  • ISBN

  • ISSN

    1691-5976

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    898-903

  • Název nakladatele

    Latvia University of Agriculture

  • Místo vydání

    Jelgava

  • Místo konání akce

    Jelgava; Latvia

  • Datum konání akce

    25. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku